• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Power Big Meet flyttar från Västerås - Västerås Summer Meet uppstår istället

F

F.d. 54097

Guest
Efter många turer har arrangören av Power Big Meet valt att flytta arrangemanget till Lidköping fr.o.m. 2017. En annan arrangör har tagit initiativet till att skapa en liknande bilträff i Västerås, Västerås Summer Meet. Båda eventen kommer ligga samma helg 2017. Många motorintresserade besökare i Husbilar har besökt arrangemanget i Västerås genom åren och högt tryck har det varit på både campingar, ställplatser och friytor. Få se hur de båda arrangemangen lyckas locka besökare.
Västerås Summer Meet: Över 15 000 är intresserade av att delta
https://www.facebook.com/events/348321648849090/

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025
Sv: Power Big Meet flyttar från Västerås - Västerås Summer Meet uppstår istället

Blir spännande vilket meet folk kommer att välja.
Jag har själv åkt jänkare till Power Big Meet sen det drog igång i slutet på 80-talet, då kom vi några 100 bilar.
EDIT: såg just att jag skrev fel på 10år, menade slutet på 70-talet :)

Nu blir det spännande när det tydligen finns underlag för 2st megaträffar på samma helg.

Hoppar både Kjelle och Klas lyckas på vart sitt håll :msn_highfive:

Lägger en länk till "originalet" för rättvisans skull

BIG MOVE FOR POWER BIG MEET JULY 6-8 2017! BOOK ROOM, B&B etc FAST! : Power Big Meet

Senast ändrad:
F

F.d. 54097

Guest
Sv: Power Big Meet flyttar från Västerås - Västerås Summer Meet uppstår istället

Ja - man kan diskutera vad som rättvist kan kallas originalet - det arrangemang som anordnats i Västerås i 31 år där Kjelles träff på flygfältet bara är en liten del, men där Cruisingen och alla kringarrangemang i Västerås som Brinken varit en del av tillsammans med Västerås stad, har varit det stora eventet för de flesta besökarna. Har liksom varit två arrangemang där fältet dragit 10.000 tals besökande medans crusingen dragit 100.000-tals. Att tala om det nya arrangemanget i Lidköping som ett original tror jag bara relaterar till träffnamnet som nu sätts upp i en annan stad. Vädret blir väl som vanligt det som avgör fiasko eller succé. I alla fall för de inträdesberoende flygfältsträffarna. :spinny:

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Det beror så klart från vilken sida man betraktar det hela,
träffdeltagare eller åskådare.

För mej som jänkefantast, har det genuina intresset för fordonen/tekniken alltid varit det primära, och vi stod inte högt i kurs inne i Västerås av polis m.m. när vi började träffas i Västerås.

Som tur var så gick processen snabbt här (ca.5år) och från att varit närmast "terroristklassad" motorintresserad med +500 poliser som försökte få tillbaka oss ut på flygfältet, så öppnade Västerårarna sina hjärtan, iallafall de flesta.
Denna spontancruising har sen genom åren utvecklats till ett stort åskådarjippo/fyllefest med milslång krypkörning.

Har inte varit ner på Sjöhagen sen mitten på 90-talet, orkar inte med denna typ av jippo/evenemang.

Dock så har jag njutit fullt ut på träffen med att beundra, diskutera och njuta av vår hobby med likasinnade klubbkompisar ACCS – American Car Club Sweden :cool:

Hoppas på bra väder i hela Sverige 2017 :msn_sun:

Senast ändrad:
F

F.d. 54097

Guest

Ja - allt ligger i betraktarens ögon och många kanske gillar lite av de båda beroende hur mycket man orkar med som sagt. En del vill kanske till o med inte se eller uppleva en miljöförstörande jänkare överhuvudtaget :) Möjligheten för husbilsägarna finns nu i alla fall att besöka något av eventen eller undvika dem. :spinny:

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024

Som tidigare "General" under 9 år för träffen Wheels&Wings så hoppas jag det går bra för Kjelle Power, Wheels&Wings blev ju tvungna att flytta från Varberg till Falkenberg och det har ju gått jättebra, större ytor och bättre crusing.
Tror att det kommer att gå jättebra, jag önskar Kjelle lycka till.
MVH KEJO 20

F

F.d. 54097

Guest

Haha - ja det blir nog ett info-krig de båda arrangemangen emellan :) PM arrangören som nu ställer ut i Lidköping har själv aldrig brytt sig om kringarrangemangen, utan det blir väl städerna som försöker överträffa varandra i denna del. Får väl hoppas att Cruisingen i Köping blir av som vanligt annars :cool: Cruising i stan till helgen - Köpings kommun

Senast redigerad av en moderator:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025

Kör man en sådan bil så vet man vem Kjelle är.

Bilagor

• Kjelle.jpg
    Kjelle.jpg
    4,1 MB · Visningar: 4
Toppen