• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

PostNord spam-mejl

F

F.d. 55554

Guest
Väntade på ett papper som skulle komma med PostNord,
nu hann vi åka innan det kom.
Fick 2 sms om att det fanns och påminnelse, jag tänkte OK, det går väl i retur.

Så fick jag ett mail från dom om att det skulle kosta 67kr/dag om det inte hämtades ut.

Ringde PostNord och undrade vad detta var, svaret blev detta.

"Varning för bluffmejl om paket

2015-09-25 10:46
Just nu cirkulerar ett bluffmejl där avsändaren ser ut att vara PostNord. Nytt massutskick har skett under torsdagen. PostNord har ingenting med utskicket att göra, detta är ett spam-mejl. PostNord uppmanar den som har fått mejlet att genast radera det. Klicka inte på länken och försök inte spåra försändelsen.

Läs hela svaret HÄR

Tydligen har någon hacker kunnat komma in på PostNords databas och hämta information om att jag hade inte hämtat ut försändelsen.

Jojje

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: PostNord spam-mejl

Lurendrejeriet på nätet tycks aldrig ta slut. Jag får massor av meil med den ena snyfthistorien efter den andra där man ber om pengar. Likaså att man vill ha hjälp med att föra ut pengar från sitt land med mig som mellanhand eller att man har pengar att hämta. Likaså försäljning av receptbelagda mediciner eller erbjudande om sexkontakter. Att blockera dessa avsändare tycks vara omöjligt eftersom dom byter adress stup i kvarten. Är det någon som vet något knep att få slut på eländet?

Bennie

erkhu

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2025

Högerklidcka på e-postmeddelandet och välj Skräppost >
Lägg till avsändarens domän i listan Spärrade avsändare
Detta funkar i Windows Mail.
//Erkhu

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Tackar, men problemet är som jag sa att dom byter avsändaradress stup i kvarten. Jag har fått exakt samma mejl men med olik AVSÄNDARE.

Bennie

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Har klarat mej bra en längre tid. Men nu har jag fått tre på två dagar från Apple,men från dom var det inte.
bosse b

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Sätt cursorn över länken de vill du skall klicka på och du ser att den går till konstiga addresser. Kasta mailet.

Toppen