Efter cirka 3 veckor tog även min andra gasolflaska slut, denna semester (första flaskan var slut redan från början) strax utanför Vinslöv. Jag styrde då husbilen glatt mot Åhus eftersom jag hört här i andra ämnen att där ska det finnas billig gasol. Eftersom det var eftermiddag fick det bli Åhusgas. Efter att tagit av från stora vägen och kommit in på en grusväg körde jag med förvånande ögon mot ett stort plank, utkastat på prärien med en inkörsport. Väl inne på gården möttes jag av en trevlig tjej som sa åt mig att koppla loss flaskorna. Sagt och gjort in med flaskorna och ställde dom på en våg som dominerades av Husbilsklubbens emblem. Eftersom jag har lite respekt för gasolen tar jag ett par steg bakåt när hon kopplar in flaskorna och fyller på den ena efter den andra. När hon lossar slangen pyser det till och det kommer ett litet moln som gör mig rädd men det försvinner på sekunden. Glädjen efter när jag skulle betala fann inga gränser, och jag kopplade in flaskorna och åkte glatt därifrån. Två nyfyllda flaskor P11, för 380 kronor. Varför koster det så mycket hos andra??
Mvh
laremil
Mvh
laremil