• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Positionsljus höger sida fungerar inte

Brynne

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
35337
Medlemskap
2025
Hej,
Har en Carado A132 2021 där samtliga 4 positionsljus på bodelens höger sida slutat fungerar. Jag förutsätter att det är en säkring. Detta är ju "bildel el" med det är Carado som har installerat det. Hittar ingen info om detta varken i Fiat's eller Carado's manual. Samtliga säkringar som sitter vid OBD uttaget är hela. Står otydligt i Fiats manual, men jag tror det skall finnas säkringar vid höger sida av instrumentpanelen som jag inte har hittat. Någon som vet var denna säkring sitter?
/Jörgen

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Hej,
Har en Carado A132 2021 där samtliga 4 positionsljus på bodelens höger sida slutat fungerar. Jag förutsätter att det är en säkring. Detta är ju "bildel el" med det är Carado som har installerat det. Hittar ingen info om detta varken i Fiat's eller Carado's manual. Samtliga säkringar som sitter vid OBD uttaget är hela. Står otydligt i Fiats manual, men jag tror det skall finnas säkringar vid höger sida av instrumentpanelen som jag inte har hittat. Någon som vet var denna säkring sitter?
/Jörgen
Mina sitter nedtill på B-stolpen på passagerarsidan. Hobby på Ducato 2020.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tack för förslaget, hittade några säkringar nedre del av B-stolpen, men inte den jag letar efter. Borde sitta 2 lika säkringar (vänster och höger positionsljus) någonstans
Hej, det är inte säkert att dom har en separat avsäkring, på min bil var positionsljusen kopplade till parkeringsljuset bak. Där hade det blivit dålig kontakt.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Tack för all hjälp. Hittade en konsol med 5 säkringar bredvid EBLen under förarstolen. 2st var för positionsljus vänster resp höger sida. Ser att ett positionsljus inte lyser, kan ha hänt något då det gick sönder som gjorde att säkringen gick
...du kan också fått ett problem med can-bus systemet. Koppla bort jorden på startbatteriet några minuter. Kan hjälpa systemet rätt.

Toppen