• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Portugal

F

F.d. 55368

Guest
Ska köra till södra portugal i mitten av oktober. Finns det någon som vill köra i sällskap? Är tacksam för tips om "säkra" vägar. Och allt annat som är bra att veta. mvh. Hanna i Morrhoppan.;)

F

F.d. 28145

Guest
Sv: Portugal

Jag drar ner till Portugal, men startar från Tyskland omk. 15/10

F

F.d. 55368

Guest

Har kört MC i Tyskl. Österrike och italien, men det här blir premiär med husbil. Lite nervis att köra ensam. Vore bra att ha sällskap på resan ner genom Eur. Har ingen fast avresedatum. Vill du, så fundera på om du vill köra "kompis" med oss Hanna, Harley Softpaw och Ängel. mvh. 0704 869204

F

F.d. 28145

Guest

Glömde fråga om du har dina katters pass i ordning. Har du gjort rabiesvaccineringen och blodtestet?

F

F.d. 55368

Guest

:msn_cat:Andra rabiessprutan fås 15 september och blodprov kan tas i Portugal efter fyra månader enligt veterinären. Passet är klart. Mitt ochså.:spinny:

F

F.d. 28145

Guest

Du måste ta reda på var du kan kolla blodprovet. Det är ofta bara ett (1) lab. som kan göra det. Jordbruksverket vet. Lämnade min lista till min spanska vet.

I spanien tar det 6 mån innan man får svar. V-V s prov togs i nov och svaret fick jag hämta dan innan vi skulle åka hem i maj. Ozzis prov skickade jag till Sverige och det tog 10 dagar att få svaret i Spanien.

F

F.d. 55368

Guest

Vi undrar om du är vovvov`s mamma från Salobrena och Algarve! I så fall hälsar Håkan!

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.

Dom osäkraste ställena att övernatta vid motorvägen är i Sydfrankrike. Mitt vägval skulle vara över Bordeux, San Sebastian, Burgos, Salamanca och Guarda och sen vidare till Algarve. Resan är upplevelsen, önskar jag också kunde åka, Portugal är säkert och billigt.
Ha en trevlig resa.

Beträffande capingar i Portugal så har dom ofta vildkatter, med loppor.
Skaffa medel mot kattloppor.

Hälsningar
Jägarn

F

F.d. 55368

Guest

Tack för rådet om loppmedel. Det är en lång lista med "måsten" nu. Apoteket nästa stopp. mvh Hanna.

F

F.d. 28145

Guest

All medicin både till dej själv och katterna kan du köpa på plats. Varför fylla bilen redan innan du åker.

Tar bara med mej det jag vet att jag inte kan köpa där nere, typ oparfymerat.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 28145

Guest

Hjärtmask verkar inte gå på katt.

Men V-V får alltid 2 vacciner när vi besöker vet i Spanien/Portugal Minns tyvärr inte namnen. Jag tycker det är bättre att vaccinera där nere eftersom de vet vad som ska göras.

F

F.d. 55368

Guest

Tack för goda råd. Väntar till jag kommer ner med medicinering till kissarna. Harley rymde idag och var borta nästan fem timmar. Står på en trevlig plats, Vistorps hamn nära Förslöv i nv Skåne, det tyckte nog Harleykatt ochså. Han försvann som en avlöning så fort vi stannat.Jag ringde polisen och frågade runt hos de fyra, fem husbilar som fanns här och en dam hittade som sagt min rymling. Han är sur på mig nu för han fick ha koppel på......hälsar Hanna

Toppen