• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Portugal,Fuzeta

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Ja, så kom vi då till Portugal. Första oktober drog vi från Sverige,fyra bilar,fyra snubbar/gubbar. Från Danmark så nära Europakusten som möjligt var det sagt. Väl komna till Holland blev det för regnigt och kallt. Ner till värmen!Dock tog det oss fem veckor. Vi stod tre veckor i Fuzeta, sen blev det en vecka i Spanien,Tarifa, Gibraltar och lite annat. Nu är vi vi åter i Fuzeta, en mycket välskött camping,helt nära havet och en minuts gångtid till stan/byn. En ganska genuin fiskeby,kanske, Här finns det mesta man behöver.Tror jag. Och billigt, vi står nu för ca 9€/dygn. El, internet,ja det man behöver finns här. Barer, krogar finns så det räcker vid torget. Och som extra, Fuzeta Tapas, drivs av Joakim och hans familj, som är portugis men arbetat i Norge i 40 år,och är åter i sin hemstad finns här för oss skandinaver. Ät gott hos Joakim, han säger ; får du problem"kom till mig". SÅ" Sluta leta, åk till Fuzeta"!:yes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Portugal,Fuzeta

Var det han som hadde en restaurant på Strømmen med namn Fuzeta? Det var en trevlig fyr som de fleste portugiser jeg kjenner (har jobbet i Lisboa selv en tid).

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Vet inte men jag ska fråga Joakim nästa gång jag träffar honom.

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Idag har vi haft ca +18, lite molnskyar som skymt solen. Just nu är det +10 ute. Alldeles utmärkt promenad och cykelväder!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Idag har vi haft ca +18, lite molnskyar som skymt solen. Just nu är det +10 ute. Alldeles utmärkt promenad och cykelväder!

Låter skönt!

Vet ni hur vädret blir över jul & Nyår?

Kommer att fira Jul och Nyår i närheten av er.

Därav frågan.

Dock ej med husbilen......blir flyg!
Kanske kommer vi förbi en dag med hyrbil.........

Hoppas på fint väder över Jul & Nyår.

Hoppas ni har det skönt därnere!

Ha det gott!!!

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Dagens temp ca+15. Fram till 21 dec säger meteorologen att det blir lite varmare,varierad molnighet,solchanser,16-18 grader varmt.
Kom förbi vet jag, står på Fuzeta camping, på vänstra sidan HBK 7533.
Ha det gott så länge hälsar Hasse B

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Hej Knut!
Jo, det var han som hade krogen Fuzeta. Hans bror övertog den och han öppnade ett ställe på något som heter "Björk..." kanske? Känner du honom personligen? Han nämnde något namn; Knut... . Ibland är värden liten. Fantastiskt!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kjenner ikke personlig, men brukte stedet ved flere anledninger for omlag 10 år siden.
Mulig det var Bjørkelangen, for meg et sted jeg kjørte ofte gjennom mens vi bodde i Lørenskog og satte i ordning huset i Dals Långed. Har selv jobbet litt i Portugal og lært å sette pris på portugisisk mat - med noen få unntak. Det ble endel snakk om dette noen ganger på retaurangen.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi var på campingen det 13 december för att hälsa på er. Det var ingen hemma men vi vek ihop stolarna för att du skulle få något att fundera över. Tyckte det var ett trevligt ställe.

Ha det så bra.

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Aha! Funderade en del på stolarna!! Synd att vi inte träffades. Jo, visst är det ett fint ställe. Vi är fortfarande här,drar till Spanien i morgon men ska vara tillbaka här i början av feb. då en kompis kommer och hälsar på. Han flyger från Stockholm för att få lite uppehåll i snöskottning och halka. Tråkigt att vi inte var "hemma".. Ha de ! Hasse B

Toppen