• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Portaporti problem!

F

F.d. 18347

Guest
Hej alla glada och hjälpsamma. :)
Jag köpte en burstner 630- 92 för ett tag sedan och nu har ett problem med min porta porti pp c3r dykt upp... första gången jag skulle gå på muggen så funkade inte spolningen och detektivarbetet påbörjades. När jag fyller på vatten i behållaren för spolvattnet så rinner det ut i botten av behållaren. Det sitter två hål i botten som jag gissar har något med tömmning av behållaren att göra men om det är det så måste jag ju kunna täppa hålen på något sätt. Fattas det delar eller finns det nån hemlig spak eller dyl som jag måste pillra på?

Tack för att du läste frågan! :p
ännu mer tack om du förstod och svarade. :wink:

Mvh Fredrik Wering

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Portaporti problem!

Är det en fast toalett eller en lös, portabel? Enligt Thetford, Thetford, så heter den fasta kassettoaletten C2 om den har egen spolvattentank och C3 om den tar sitt spolvatten från bilens tryckvattensystem.

Tyvärr verkar manualer och instruktioner hos Thetford vara lite styvmoderligt behandlat.

F

F.d. 18347

Guest
Sv: Portaporti problem!

Hej. den har en egen tank som sitter precis över avlopstanken. den hör altså inte ihop med den stora vattentanken. däremot sitter den fast i bilen.

Toppen