• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Polisen

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Stod att läsa på text tv i kväll.
Ja löne tilllägg för hur duktig du är att skriva ut böter så nu får man passa sig i sommar.
Undrar vart i är på väg?
Vilket ljushuvud kan ha kommit på detta.
hade det varit 1/4 hade jag trott det varit ett april skämt.
2179
ps undrar om vi för en gångs skull är eniga i klubben?
Drutten:music-icon:

Senast ändrad:
F

F.d. 9673

Guest
Sv: Polisen

Det där är ingen nyhet. Individuell lön har funnits länge på många håll inom polisen.

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

När polisen skriver ut en bot så finns det ju en grundad anledning.
Att lönesystemet premierar aktiva insatser tycker jag är OK. Mera kritisk är jag till alla utbildade poliser som sliter kontorsstol, till inga nötta som vi säger på västkusten.

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Så länge man följer lagen behöver man ju inte vara vara orolig. Håller med om att man skulle ha fler i yttre tjänst.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

J

Jimbo

Guest

Ja löne tilllägg för hur duktig du är att skriva ut böter så nu får man passa sig i sommar.
Undrar vart i är på väg?
Vilket ljushuvud kan ha kommit på detta.
hade det varit 1/4 hade jag trott det varit ett april skämt.
2179
ps undrar om vi för en gångs skull är eniga i klubben?
Drutten:music-icon:

Det är sådana här inlägg som skapar den så kallade "kaffebords-verkligheten".

Bara för att journalister har den smaklösa förmågan att bara ta med delar sanningen för att skapa rubriker och sälja lösnummer betyder det ju inte att verkligheten fungerar på detta sätt.

Den som tror att en polis får högre månadslön på att bara skriva mer böter tycker jag skall läsa regleringsbrevet och polisens uppdrag. Sen gärna även Rikspolischefens inriktning som sänts ut till samtliga polismyndigheter och är ett styrdokument för verksamhetsinriktningen........

Bara en personlig synpunkt =)

Publikanen

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2025

Vad är det du skall passa dig för Drutten? Att inte kunna köra för fort, köra berusad, strunta i höger reglen, ej stanna vid STOPP. Ja jag bara undrar.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

F

F.d. 29925

Guest

Jag skulle vilja se den bilförare som aldrig, medveten eller omedveten, har gjort något som på ett eller annat sätt bryter mot gällande lagar eller regler.
Skulle kanske var någon som är s.k. co-driver.

Men visst kan ge inkomster till både den enskilde polismannen och även förbättra statsfinanserna.

Undra bara vart är vi egentligen på väg om påståendet gäller.:mad:

Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Det finns en gemensam lönepolicy även inom polisen. Det är inte så att Kalmar har ett eget lönesystem som artikeln påstår. En polis som har bl a trafik som ansvarsområde ska givetvis se till att vi följer trafikregler. Gör vi inte det ska vi bötas. Likaså finns det beslut om att det ska genomföras ett visst antal utandningsprov mot rattfylleri. Då ska polisen på fältet göra det. Det ger kanske inte särskilt många direkta rattfyllor men har stor förebyggande betydelse. När det fattas beslut på olika nivåer för att bekämpa exempelvis trafikbrott och rattfylleri, premieras givetvis de som gör det effektivast. Så fungerar det i hela övriga samhället i också. Det är en medveten konsekvens av individuell lönesättning.

Toppen