brogu
HBK Medlem
Sv: Polisen i NV-Skåne varnar för husbilstjuvar
Tyskar använder inte kort, där gäller cash eller deras egna inhemska EC-kort.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,
I Spanien gjordes för några år sedan en ändring i lagen så att inbrott i husbil jämställs med inbrott i vanlig bostad.
Efter den ändringen har husbilsinbrotten minskat betydligt, eftersom inbrott i bostad ger rejäla straff.
/Bengt
Om tullen var lika angelägen om att kontrollera hemvändande öststatsbilar som man kollar hemvändande svenskar kanske det blev en minskning av brottsligheten.
Ja med ökad smuggling och införsel av narkotika till Sverige som trolig konsekvens.
Hur dom än vänder sig så har dom rumpan bak.
Möjligen är det fler rumpor tullen behöver så det är bara för oss att öppna plånboken och betala mer skatt....
Vi var på Hunnebostrand för några år sen och stod tillsammans med 20-tal andra husbilar.
På natten fick 3 st tyska husbilar inbrott. Polisen kom och skrev rapport och tyskarna fick en kopia....
Vi var på Hunnebostrand för några år sen och stod tillsammans med 20-tal andra husbilar.
På natten fick 3 st tyska husbilar inbrott. Polisen kom och skrev rapport och tyskarna fick en kopia.
Vi svenskar stod som fågelholkar och undrade varför ingen annan hade fått påhälsning utan bara tyskarna.
Då sa en person i församlingen.
När tyskarna kommer hem så skickar de polisens rapport till sitt försäkringsbolag och får ut pengar på det stulna. Semestern betald.
Om det är någon sanning i påståendet har jag ingen aning om.
Hej Jokin
Jag berättar bara vad jag varit med om och kan inte redogöra vad poliserna gjorde efteråt, så din frågor förblir obesvarade av mig.
Då sa en person i församlingen.
När tyskarna kommer hem så skickar de polisens rapport till sitt försäkringsbolag och får ut pengar på det stulna. Semestern betald.
Som man känner sig själv känner man andra.
Är det en ny taktik från NV Skåne. När argumenten inte räcker till, då är helt plötsligt den som uttalar sig boven i dramat. Då vågar jag ju inte larma om det brinner i NV Skåne för då blir väl jag pyroman.