• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Polen med husbil...

F

F.d. 13113

Guest
For nagra ar sedan gjorde jag o frun en tripp fran tyskland in till Polen.
Malet var da att komma fram till hennes fodelsestad i sodra Polen.

Nu ar vi har for andra aret i rad i staden Kolobreg som ligger i norra Polen, precis vid havet (Kolobreg stavas sakert annorlunda pa Polska)

Kolobreg ar en helt fantastisk stad som vi rekommenderar.
Men eftersom vi aker personbil och bor i lanad lagenhet, kan vi inte uttala oss om Campingen och dess kvalitet...vet bara att staden i sig ar som att vara pa Kreta eller pa Gran Canaria... Tycker att alla borde se den har staden...(Med alla menar jag alla 50+)
For dom som ar yngre ar val stan heldod antar jag...
Kanske nagon i klubben bott pa campingen har o kan tala om hur det ar...

Halsar... Jan Otto
Nej jag halsar inte direkt ur flaskan...
utan jag halsar pa det sattet att jag skickar mina halsningar....

NEJ MEN GE MIG PLOTSLIGT ETT TANGENTBORD MED NORMALA BOKSTAVER....

Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Polen med husbil...

Tack for den halsningen!

Vi har haft vissa funderingar på Polen vid tillfälle. Men hur är det med fricamping? Är det tillrådligt eller helt omöjligt? Kanske fler på klubben som funderar på Polen som kunde slå följe?

F

F.d. 2551

Guest

Vi har åkt Polen i flera år,inga som helst problem,står 95 procent på caming,ganska låga kostnader. Någon nämde Canarieöarna,det är så det ser ut på stranden hela väge från väst till öst ,vet ej sträckan gissar på ca 50 till 75 mil med campingar o badplatser,,,mycket vackert sevärt,,en av våra närmaste grannar med underbara människor,en prisbild som är sm en dröm. Camping ca 100 kronor natt,fanns även dyrare,bra standard,billig mat 2 snitzel samt några öl ca 100 kronor detta också på campingen,nästan allt är superbilligt......men vi åker inte dit för prisbilden utan för det finns så mycket att se o göra,brukar starta i Swinosjiee som ligger nära Tyska gränsen,,,måste andvända gränsövergång vid Stettin,liten omväg men det är det värt,,i denna by finns allt o då menar jag allt,badstrånder mm,en marknad på flera kilometer där det mesta går att köpa till kanonpriser,dom startar högt ,men pruta pruta är vad som gäller....Att sedan åka kusten i lungt tempo mot Gdynia, Gdansk o Sopot år nåstan ett måste en otroligt vacker del av vårt grannland kan bara på det varmaste rekomendera detta,,,även övriga delar av detta land har otroligt mycket att erbjuda,,,,inte bara för 50+ utan för alla åldrar.Tveka inte åk så snart ni kan innan landet blir för EUanpassat med priser o regler,,,,åk ensammna eller i gruppsällskap,har prövat båda,åker du själv bestämmer du själv ostår kanske hela tiden på camping,åker ni flera blir ju säkerheten lite högre o man väljer kanske att fricampa fler gånger...Tveka inte,Lycka till. Är det något ni undrar över fråga gårna,,jag kanske har något råd att ge,delar gärna med mig av det lilla jag vet o kan.

F

F.d. 13113

Guest

Jodå fricampat i den bemärkelsen att vi stått uppställda över natten på långtadarhak har vi gjort några gånger i Polen.
Tror att man kan göra det utan risk...

Vissa vägar är dock bedrövliga.
Åkte personbil (ej husbil) mellan Kolobreg och Warsawa för några veckor sedan.
Det är ca 45 mil. Och det tog oss TIO timmar...

Men som sagt prisbilden i grannlandet är bra.

Det min fråga mest gällde (när jag startade detta inlägg) är om någon i klubben bott på campingen i Kolobreg och har några kommentarer om standarden där mm.
Och om övriga campingar där uppe vid Polens norra kust.

Toppen