• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

pois i navigon appp

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Har jag uppfattat det rätt att det inte går att lägga in egna pois, ex. vis., Bordatlas stellplatzer i Navigon appen. Att gå via poiViewer är ingen höjdare då alla platser är ordnade i bokstavsordning efter namn.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: pois i navigon appp

Har jag uppfattat det rätt att det inte går att lägga in egna pois, ex. vis., Bordatlas stellplatzer i Navigon appen. Att gå via poiViewer är ingen höjdare då alla platser är ordnade i bokstavsordning efter namn.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?

Om du har aktiverat platstjänster i POIViewer kan du få upp de närmaste punkterna på kartan, annars de närmaste dit du drar kartan.

photo-750388.jpg

Under "Places" får du upp dina olika filer i bokstavsordning.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Men då måste man vara uppkopplad mot nätet. Jag önskade på något sätt att få in platserna i Navigon appen på samma sätt som de pois som följer med appen (restauranger, mackat etc).

Hemma i Sverige är det OK med poiViewer, men utomlands........

Under Places får man namnen på platsen, ex. "Agriturismo....." och hänvisning till sida i den tryckta boken Bordatlas. Smart affärsidé, men oanvändbart för den som kör utan planering.

Eller egentligen: kan man lägga in egna pois i Navigon app och komma åt dem utan att vara uppkopplad?

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Du behöver inte vara uppkopplad mot Internet för att kunna använda POIViewer. Dina filer ligger i iPads/iPhones minne. Detta kan du själv kontrollera genom att ställa in flygplansläge.

PS! Jag tror inte att det går att lägga in mer än enstaka POI:s i Navigonappen. Det är nog bara Sygic som än så länge klarar detta.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025

Sitter nu på fin stellplatz i Freiburg. Via lite pyssel med att finna koordinater och lägga in dem i Navigon så fungerar det fint.

Utan att vara uppkopplad så får du mycket riktigt alla poisen, men på en grå yta utan att veta var du är. Den karta som använts är Google maps, och den får man inte upp utan att var uppkopplad.

Hälsningar

Toppen