• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

poi till navigon 7310 sökes

rapido7066

HBK Medlem
Inlägg
18
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
15453
Medlemskap
2024
Sv: poi till navigon 7310 sökes

tack för svaret jag skall kolla upp så att det stämmer...
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Tack för tipset! Skall poiwarner installeras direkt i gps-en eller på datorn. Finns det olika program för olika gps eller är det samma för alla?
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Det installeras på datorn, men där ingår även en synkoniseringsdel som för över information till SD-kortet i GPSen där POIn installeras.

Det är olika versioner beroende på GPS, det framgår när du laddar ner.
/Bertil
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Det installeras på datorn, men där ingår även en synkoniseringsdel som för över information till SD-kortet i GPSen där POIn installeras.

Det är olika versioner beroende på GPS, det framgår när du laddar ner.
/Bertil
Tack ,men förlåt min okunninghet. När jag går in och skall ladda ner så finns där flera olika mobileNavigator från 1-7. Vilken av dem är det rätta om nu inte dessa bara är till för mobiltelefoner? Hoppas på fortsatt hjälp!:twitcy:
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Det beror på vilken programvara du har i GPSen. Det är antingen MN6 eller MN7. Borde stå i någon dokumentation till den.

Har själv 8310 med MN7, och jag tror att de modeller som har en 3:a som andra siffra i modellbeteckningen har MN7.
/Bertil
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Ok, då börjar det närma sig. Tyvärr framgår det inte av manualen vilken det är ,men det bör Navigon kunna svara på. Har Du själv lagt in egna poi med hjälp av poiwarner? Om, var det några problem eller fungerar det klanderfritt?
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Har inte gjort det själv ännu men det ska bli när jag är hemma igen. Vet dock om andra som gjort det utan problem.
/Bertil
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Har inte gjort det själv ännu men det ska bli när jag är hemma igen. Vet dock om andra som gjort det utan problem.
/Bertil
Tack för all hjälp. återkommer när jag fixat det hela!
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Hej Bertil.
Har nu fått reda på att 7310 har MN7, så då är det väl bara attbeställa Poiwarner och sedan se om jag får rätt på det hela.
 

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Jag har fortfarande mio 269 och funderar på att byta. Hur upplever du bytet? Är det någon större skillnad förutom att kartorna är nyare.
Etlam
 

martleifen

HBK Medlem
Inlägg
48
Kommun
Sala
HBK-Nr
831
Medlemskap
2024
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Jag har fortfarande mio 269 och funderar på att byta. Hur upplever du bytet? Är det någon större skillnad förutom att kartorna är nyare.
Etlam

Samma sak här tänker också byta bort Mio 269+. Men ringde Mio och fråga om uppdateringar och dom svarade att de ska komma ny uppdatering i slutet på Juli-09 de ska kosta mellan 500 - 700 kronor fick jag till svars, så jag väntar och ser vad de kommer med.
Martleifen
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

Jag upplever 7310 som en mycket bra o säker GPS.
Tyvärr är skärmen lite svag i solljus, kan beror på att jag tidigare hade en Navman 650 som har en helt otrolig skärm. kristallklar även mitt i solljuset + att den hade topografisk karta. Vad som är bra är att det enkelt går att välja vilken typ av fordon man kör. Har man en stor husbil eller kör med husvagn bör man välja "lastbil" istället för "bil".
Då riskerar man inte att komma in på alla "kostigar" utan den väljer en framkomligo bättre väg. Och som jag skrev, den saknar campingplatser i poi, vilket är en nackdel för oss campare, men vad jag förstår så skall det gå att ladda in. För 199:- kan man även köpa 2 års kartuppdatering som kommer 4 ggr/år. Jag kan rekomendera denna gps.:)
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

navigon har via sitt program navifresh lagt ut Swedish camping sites, 450st att ladda ner som poi gratis.

Dock undrar jag vilken typ av kordinat alternativ som är bäst, det finns 2st att välja på, hexadecimalt imatning eller minuter.

Vilken är att föredra?

I örvigt verkar ha alla funktioner man kan önska sig av en modern GPS.
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: poi till navigon 7310 sökes

navigon har via sitt program navifresh lagt ut Swedish camping sites, 450st att ladda ner som poi gratis.

Dock undrar jag vilken typ av kordinat alternativ som är bäst, det finns 2st att välja på, hexadecimalt imatning eller minuter.

Vilken är att föredra?

I örvigt verkar ha alla funktioner man kan önska sig av en modern GPS.
Tack , Jo jag har sett det, men saknar mer campingplatser i europa.
Ang. kordinater tror jag att minuter är bäst eftersom det oftast är det som anges. I alla fall när det gäller campingplatser upptagna i ADAC campingbok.
 
Toppen