• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Poi filtyp till Pioneer?

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Hej,

Har precis köpt en Pioneer AVIC-EVO1-DT2-C-GR navigering till husbilen, men hittar ingenstans vilken filtyp man skall använda för poi filer, någon som vet vilken filtyp man skall använda?
Man vill ju kunna använda klubbens husbilsplatser och tömningsplatser :)
AVIC-EVO1-DT2-C-GR - Car

/Stefan
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jag är ingen kompetent tyckare om fristående navigatorenheter, men jag kollade manualen ...

Det verkar som om iGO är "navigator-motorn" (navigatormjukvaran), i så fall är det tveksamt om den kan hantera egna POI-filer överhuvudtaget.

Du kan läsa mer t ex på sida 27 och framåt, kanske AviSync kan kommunicera t ex med POI Viewer (KML format på de egna filerna i så fall), och sedan överföra plats eller rutt till Pioneer'en.
Se bifogade pdf-fil (manualen) ...
 

Bilagor

  • AVIC-EVO1-DT2-C-GR_manual_sv.pdf
    8,5 MB · Visningar: 33

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om den benytter Naviextra for kartoppdateringer så kan Naviextra toolbox konvertere klm inn på SD kortet, men jeg tror det er en begrensning på antall POI som kan tas inn den veien. Har ikke testet dette selv da den enhet jeg har med dette har kart for Australia og New Zeeland.
 

Stefanswede

FD HBK Medlem
Inlägg
319
Kommun
Upplands Väsby
HBK-Nr
27014
Medlemskap
2022
Jag är ingen kompetent tyckare om fristående navigatorenheter, men jag kollade manualen ...

Det verkar som om iGO är "navigator-motorn" (navigatormjukvaran), i så fall är det tveksamt om den kan hantera egna POI-filer överhuvudtaget.

Du kan läsa mer t ex på sida 27 och framåt, kanske AviSync kan kommunicera t ex med POI Viewer (KML format på de egna filerna i så fall), och sedan överföra plats eller rutt till Pioneer'en.
Se bifogade pdf-fil (manualen) ...

BoEr! Jag skall undersöka saken med den där AviSync appen, tack för tipset!

Knut! Jag installerade Naviextra på datorn och med usb stickan med synctool programvaran inpluggad, så kan jag nu uppdatera kartorna och då ser jag även att man kan föra över poi filer i KML-format till navigatorn, Strålande och tack för hjälpen! :)

upload_2019-4-7_14-3-17.png
 
Toppen