• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

POI Filer

Jimmy & Milla

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Skövde
HBK-Nr
46
Medlemskap
2024
Det finns ju en massa bra filer på HBK sida att ladda ner men om jag skulle vilja göra en egen fil för Garmin som ja sen också kunde dela med mig av nån som kan tala om hur man gör.
Jimmy
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: POI Filer

Gokväll!
Använd PoiEdit (gratisprogram). Spara som 'Garmin kommaseparerad' ... därefter kan filerna laddas in i Garmin navigatorer.

//kaj
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: POI Filer

Denna kursen smiter jag in på o sätter mig längst bak i klassrummet...o lyssnar med stora öron på nästa lektion. :)
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: POI Filer

Det hade varit bra om någon kunnig person kunde göra en enkel instruktion för "dummies" om hur man använder sig av Poi edit. Ibland räcker inte engelskan till.....

Evert H
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: POI Filer

POI Edit är väldigt lättanvänt gratisprogram trots engelskan. När man väl startat programmet använder man file - open för att öppna vilken Garmin- (csv) eller TomTomfil (ov2) som helst för att sedan spara i det format som man behöver tex Garmin, TomTom eller Navman.

Om man klickar på koordinaterna till höger i den fil som man öppnat får man fram koordinatens plats på kartan till vänster.

Det går dessutom att skapa egna filer och redigera filerna men det är en annan historia.
 
Toppen