• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pluttar i norrland!

F

F.d. 1539

Guest
Hej!
Har äntligen tagit steget från intresserad till MEDLEM:music-icon:Missade doch med 5 nr och blev medlem nr 1005 men eftersom jag inte bestämt vilken bil det ska bli så får jag väl köpa bilen efter dekalerna.:yes: Bil blir det under oktober i vilket fall!!!!

Var in och tittade på "var finns vi" och blev lite förskräckt.....vart är pluttarna i norrland?
Känner mig plötsligt ensamoch lite rädd:wideeyed: . Hade ju hoppas på stor gemenskap och råd och stöd om jag skulle behöva!
Men men....vi blir väl flera hoppas jag!

Camilla

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Pluttar i norrland!

Grattis till nummer 1005:wub:
Rädd och ensam behöver du inte vara:( . Det finns ju 1004 medlemmar till här på "nätet". Råd och gemenskap finns det massor av:yes:
Sen är det ju som det står under en annan tråd, bara 300 som lagt in sina "pluttar".:twitcy:

Bil under oktober? I år?? Då måste du väl ändå NÄSTAN ha bestämt dig! Eller?.:wideeyed:

Lycka till med vad det nu blir!

/Thomas

F

F.d. 1539

Guest

Oj, vilket snabbt svar!!! Ja, det är väl det som är det trevliga. Att få gemenskap och kanske vänner att få anledning att åka på besök till.:wub: Japp, jag har bestämt mig för en Hobby 650 alkov. Känns som jag hittat rätt med den så nu gäller det att hitta rätt pris oxå!:twitcy:

Camilla

alfire

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
451
Medlemskap
2025

Hej!
"snabbt och lätt" söker du medlem... på detta sätt;
På startsidan i högerspalten finns "Sök medlem", klicka.
Då hamnar du direkt på "avancerad sökning",
och kan välja mellan flera sökfält, tex "HBK-nummer", "kommun", "län" eller något annat alternativ,
(och i detta ex Jämtlands län),
Klicka sedan på "Sök nu"
så hittar du fler medlemmar.
Irene

Senast ändrad:
F

F.d. 3727

Guest

Hej Camilla och välkommen i klubben. Mycket trevligt att en så nära granne kom med. Så småningom blir det tätare mellan "pluttarna" ska Du se. mvh. Olle o Inga.

F

F.d. 3727

Guest

Hej Gunnar och välkommen. Bra att vi blir fler "pluttar" här runt Storsjön. Funderade på att stalla in för denna säsong men drar på det lite till, vädret ser ut att bjuda på fler fina dagar. mvh. Olle o Inga.

F

F.d. 3753

Guest

Inte bara i norrland det är glest mellan pluttarna!
Kollade på kalmar län och hittade 40 betalande medlemmar men bara ca 10 pluttar, dåligt.
Det är också ganska dåligt med info på "Min husbil".
Även om ni inte har någon bild så går det att lägga in text.
Det är intressant att se om någon annan har likadan bil så man kan ta kontakt och diskutera förbättringar, problem mm.
:confused:

F

F.d. 3067

Guest

Hej alla "pluttar" och alla ni andra!

Vi kanske ska göra en "Jämtplutte" träff på vårvintern och träffas nån stans och
kanske av njuta lite fiske och annan trevligt i vår solen???

Gunnar & Kersti

F

F.d. 3727

Guest

Hej allihp. Javisst, Gunnar o Kerstin, en "Jämtplutteträff frampå våren vore kul. Något att tänka på under den trista vintern som jagat in hjulhuset på logen. Tack Allimac för den roliga benämningen, Pluttarna. Hälsning från Olle o Inga.

F

F.d. 3067

Guest

Men Olle!!!!!

Varför ska du ha in bilen i ladan??? dom fungerar mycket bra på vintern också...
Mysigt som tusan att sitta inne i bilen när snöstormen viner utanför, äta lite gott
kanske även dricka lite gott, osv... när vädret tillåter så kan man även ismeta lite
man ska inte ställa undan bilen för lite vinter...eller???

Kanske är de så att det är vi som är tokiga nog att använda den på vintern...

Gunnar & Kersti

F

F.d. 1539

Guest

Hej Olle, Inga, Gunnar och alla ni andra som svarat!

Vad glad jag blev när det var några av er som bodde så nära (tom gångavstånd):) !
Vi är nog fler i norrland än jag vågat hoppas på. Självklart måste vi ha en "Jämtplutt" träff under våren!
Kommer ju skaffa min bil nu under oktober så jag kommer säkert behöva massa råd och tips från er erfarna åkare.:yes: Hoppas flera norrlandspluttar kommer till under vintern och att de som är söderifrån inte drar sig för att besöka vår vackra landsände för en träff.
Ser fram emot att träffa er!

Camilla

F

F.d. 3727

Guest

Jo Du Gunnar, det blir så i vinter men tar ut så tidigt det bara går till våren. Sen får vi se hur det blir till nästa vinter. Har ingen bra vinterparkering och ännu inga snödäck. Men till våren, då kommer hjulhuset ut. Ha de. n`Olle å a`Inga. ( jämtska)

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026

Hej. Välkommen . kul med medlemmar från norr, blir vi fler så kan vi träffas i norr och även "söder" kan åka upp.
Hälsn. Mary-Alf Kallax Luleå

F

F.d. 24280

Guest

Hade tänkt lägga in en ny plutt i östergötland..närmare sagt Motala,men det sket sig som vanligt..får lära mig lite mera:music-icon:

Toppen