• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plats........

F

F.d. 5322

Guest
Nu har vi hämtat vår ny bil. Sunlight T69, nu kommer jag till vårt problem.
Vi har 2 st vovvar, en 40 kg rottis/labbe 10 år och en finnstövarvalp 6 mån.
Nu ska vi försöka göra det så bra som möjligt för våra vovvar. I den gamla bilen kunde vi spänna fast buren i den ena soffan. Detta till vår unghund, den gamla har alltid legat under bordet.
I denna nya bil har vi inte den möjligheten eftersom det bara finns en soffa och den vill vi inte ockupera. Golvytan är bra och garaget stort dock finns ingen lucka emellan bodel och garage.
Ber här om hjälp och goda råd om en fungerande lösning för våra vovvar och oss.
// Mia & Lg

H

hianders

Guest
Sv: Plats........

Hej!
Vi har tagit upp en lucka mellan sängarna in till garaget och gjort ett extra golv där Grabbarna Grus har ca 2 kvadratmeter som vi har bäddat med täcken och kuddar och hundfiltar. Vi har en gles gallergrind som sätts fast med kardborreband så att de bor i sin koja när vi åker och har kontakt med oss och "yttervärlden" och kommer inte ut i bodelen. Fungerar alldeles utmärkt och de är nöjda med detta arrangemang. Kanske blir lite svårare med en 40 kg hund, jag vet inte. Våra väger ju mellan 8 och 12 kg fördelat på tre st så vikten är ju spridd s a s.

Michael Johansson hade en annan lösning för sina stora hundar, titta under Våra Husdjur. Vill minnas att han beskrivit det där.

Lycka till!

fru hianders/Inger

H

hianders

Guest

Kolla vårt inlägg 62 i Husdjur i husbilen och Michaels inlägg 27 i Hundar i Husbilen under våra Husdjur.

fru hianders/Inger

F

F.d. 5322

Guest

Tack tack, jag har suttit och letat och hittat en hel del men skulle gärna vilja se mer på bild hur man kan lösa det. Tror nog själv att det stora garaget vi har är en lösning men drottningsängen ställer till det något....liiiite ont gör det i själen att öppna upp ett hål på en ny bil men är det bara en vettig lösning så går ju det också.
// Mia

H

hianders

Guest

Det var så lite!! Det var faktiskt en förutsättning när vi bytte bil (från en Izola) att vi skulle kunna göra en egen våning för Grabbarna. Hasse sågade så fint i den skivan mellan sängarna och vi har ju kvar den förståss OM vi skall byta bil någon gång i framtiden.

Dessutom kan vi stänga in dem där om vi har folk i bilen så det inte blir fullt i bodelen på golvet! Inga protester då heller!

fru hianders/Inger

Toppen