• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plats för rökpaus??

F

F.d. 52943

Guest
Tankade på en automatmack i Sölvesborg idag. När vi skulle åka därifrån kom det en mindre buss från Bosnien (BIH) och stannade på andra sidan pumparna - tankade inte. Istället kom det ut 4-5 personer som glatt tog en rökpaus intill pumparna.
Vi åkte därifrån - hörde ingen smäll bakom oss......
:wideeyed::wideeyed::wideeyed:

WIRADO

FD HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
3677
Medlemskap
2023
Sv: Plats för rökpaus??

Det smäller inte förrän rätt blandning och rätt temp.nåtts.Nu när vi har denna sommarvärme här kan du släcka en tändsticka i bensin.MEN gör det inte till vintern.ALLT handlar om rätt blandning

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

När jag jobbade i Saudi Arabien för ett stort antal år sedan körde jag in på en mack för att tanka. Där fanns ingen självtankning, så ut kom en liten jemenit med en tänd cigarett i munnen och började tanka bilen. Jag sa åt honom att det var mindre lämpligt för explsionsrisken varpå han drog ut pitolhandtaget från påfyllningen och sprutade bensin på den tända cigaretten så den slocknade. :msn_cigarette:
Sedan sade han på knagglig engelska: See mister, no problem. :swoon:
Bensinen kostade 12 öre litern så skvätten som hamnade på gatan hade jag råd med.
:):)

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Detta har jag upplevt på Sicilien. Mackmannen tankade en bil med brinnande cigarett i munnen. Jag tankade själv diesel i husbilen , lugnast så!

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

När vi lämnade in den gamla husbilen för att kopplingen slirade i Luxemburg så gick jag in för att kika hur det har gått och då stod han och tvättade av den oljiga lamellen i thinner och rökade samtidigt .

Visst är inte detta lämpligt med rökning och lättantändliga gaser men när det gäller andra saker så är det många gånger som vi i Sverige bor i en "skyddad verkstad" med alla möjliga konstiga förbud .

Toppen