• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plats för dimmer

Gunnar 9120

HBK Medlem
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
9120
Medlemskap
2024
Tänkte installera en ledljusramp på markisen har köpt en "Linderdimmer" och gått in med kabel via ytterbelysningsarmaturen men sen är det problem var kan jag få 12v till dimmern och var skall jag placera dimmern har en Adria Coral 670SL av nyare årgång
Någon som monterat kanske kan hjälpa mig tack på förhand

Hqhusbil

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Plats för dimmer

Jag har också köpt en ledlist och ska montera den på min bil som är likadan som er men inte gjort det än.
Om man tittar i badrumsskåpet så finnns det en plastlåda längst upp. Under den ser man kablarna dels till badrumsskåpet och bakom dom kablar som jag tror bland annat går till ytterbelysningen. Jag tänker montera regulatorn i badrumsskåpet och antingen ta el från den gamla ytterbelysningen eller från 12v till badrumsbelysningen. Pratade med Linder på årsmötet och han sa att han hade monterat den hos Hasse inuti den gamla utearmaturen, den lampan kanske inte behövs längre när man har en hel list att lysa med.

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Tänkte installera en ledljusramp på markisen har köpt en "Linderdimmer" och gått in med kabel via ytterbelysningsarmaturen men sen är det problem var kan jag få 12v till dimmern och var skall jag placera dimmern har en Adria Coral 670SL av nyare årgång
Någon som monterat kanske kan hjälpa mig tack på förhand

Hej!
Jag har en Adria st -11 med kylskåpet placerat som du har på bilden av din bil.
Där tog Linder strömmen från en 12v plint bakom kylskåpsgallret (det nedre)
Det går att gå in med kabeln vid övre gallret och den ned till elplinten. Det du måste göra är att säkra upp till jag tror det var 3 eller 4 amp säkring jag fick sätta i för att den skulle hålla med fullt uppdimmrat ljus. Det finns även gott om plats för dimmern vid plinten.

JOE

Gunnar 9120

HBK Medlem
Kommun
Katrineholm
HBK-Nr
9120
Medlemskap
2024

Tack för tipset men har kylskåpet på "fel" sida men jag har atgit ur dimmern ur sin svarta låda då rymms den i utelampans armatur hoppas det nakna kretskortet tål miljön skall testa :swoon:

Toppen