håller med dig...varför så bråttom..har en plåtis 2,3 liter 150 hk 2018....kör mellan 75 85 km....det räcker gott...blir om körd av alla...?Varför så bråttom…………….?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
håller med dig...varför så bråttom..har en plåtis 2,3 liter 150 hk 2018....kör mellan 75 85 km....det räcker gott...blir om körd av alla...?Varför så bråttom…………….?
Jag tar Jönköpingsbacken på sjätte växeln 4250kg (180hk)Backen utanför Jönköping tas i ytterfil på fjärde växeln och 3900kg (130hk).
Jag tar Jönköpingsbacken på sjätte växeln 4250kg (180hk)
Funkar förmodligen ok om du har manuell låda, ska du ha robot låda så blr du nog välja en starkare motor. Själv har jag en Malibu med 180 hk och robot låda och är mycket nöjd.Hej Allihop,
Räcker 130 hkr till en plåtis på 3500 kg totalvikt?
Mvh.
Jens
Som sagt det räcker långt men svaren du får pekar mot att det ibland inte räckerHej Allihop,
Räcker 130 hkr till en plåtis på 3500 kg totalvikt?
Mvh.
Jens
Funkar förmodligen ok om du har manuell låda, ska du ha robot låda så blr du nog välja en starkare motor. Själv har jag en Malibu med 180 hk och robot låda och är mycket nöjd.
Kanske när det gäller Fiat, men inte i lastbilsvärlden, där är det det max vrid på låga varvtal som gäller.Det är aldrig ok att plåga en växellåda med max vridmoment, lågt varv och hög växel.
Kanske när det gäller Fiat, men inte i lastbilsvärlden, där är det det max vrid på låga varvtal som gäller.
Så skrev du, jag förtydligade att, kanske, du menade Fiat.Det är aldrig ok att plåga en växellåda med max vridmoment, lågt varv och hög växel.
Jo, just så skall lastbilar köras.Inte kör du väl dom på högsta växeln och fullgas uppför de brantaste backarna.
Så skrev du, jag förtydligade att, kanske, du menade Fiat.
Jo, just så skall lastbilar köras.
Med max vridmoment på så lågt varvtal som möjligt, från ca 1000 rpm.
Nej, jag menar det jag skrev: Med max vridmoment på så lågt varvtal som möjligt, från ca 1000 rpm.menar du att det är på högsta växeln?
Nej, jag menar det jag skrev: Med max vridmoment på så lågt varvtal som möjligt, från ca 1000 rpm.
Jämförelsen haltar inte som respons på din formulering: "Det är aldrig ok att plåga en växellåda med max vridmoment, lågt varv och hög växel."
"Alldrig" är väldigt brett uttryck och naturligtvis inte begränsat till Fiat.
Om du menade Fiat enbart, skriv då det.
Det är inte så enkelt, vad många inte vet är att att det krävs en registreringsbesikting om man ” mappar upp” och vad jag förstår så är det ofta problem att få den godkänd på grund av avgasvärdernaIfall nu inte 130hk räcker, så kan man ju enkelt mappa upp till lämplig effekt.
BSR - Trimsatser och motoroptimeringar till din bil
Angående besiktning garanti m.m.s
Det är inte så enkelt, vad många inte vet är att att det krävs en registreringsbesikting om man ” mappar upp” och vad jag förstår så är det ofta problem att få den godkänd på grund av avgasvärderna
Räcker gör det ju men jag saknar vrid jämfört med min förra 2016 plåtis med 150hk Behövdes inte växlas ner alls lika ofta som nuvarande. Skillnad är högre utväxling på 130hk 2017 om det bara har med maxi chassit att göra eller även eu5->eu6 motor? Sen är nuvarande bil högre och tyngre.Hej Allihop,
Räcker 130 hkr till en plåtis på 3500 kg totalvikt?
Mvh.
Jens