• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plötsligt hände det!

F

F.d. 2436

Guest
Vi har hittat HUSBILEN! Efter flera års tittande på husbilar sa det på årets Elmia "bara klick", för att citera en känd person. Många fina bilar har skärskådats genom årens lopp. I år hittade vi ett par bilar som skulle passa oss bra. Genom att kombinera dessa skulle det bli perfekt. Vi hittade då en bil i Bürstners katalog som var den vi sökte. Problemet var bara att just den var inte utställd på mässan. Säljaren ordnade med att vi fick titta på en likadan 2007:a som fanns på mässcampen. 2008:an har några förändringar som vi tycker är till det bättre. Efter en natts funderande och ytterligare en dag på mässan, var vi redo att slå till en timma före stängning på söndagen.
Bilen vi köpte är en Bürstner Solano T710. Den är halvintegrerad med dubbelsäng och toalett bak. Den har inget garage.

Det första vi gjorde när vi kom hem från mässan var att gå med i Husbilsklubben, som vi tror kommer att ge husbilslivet ytterligare dimensioner.

Vår erfarenhet av husbilar är minimal, däremot så har vi lång erfarenhet av camping. Vi har både tältat och åkt med husvagn. Under något mer än 20 år med husvagn har vi rest både i Sverige och Europa. Frankrike har varit vår favorit. Italien är dock nu på stark frammarsch. Eftersom vi aldrig säsongscampat eller legat still någon längre tid, utan rest omkring, så tror vi att steget över till husbil inte är så långt...

Vi ses där ute!
Eva och Bernt

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Plötsligt hände det!

Välkommna,

Det är väl en skön känsla när det bara stämmer, vi fick denna för över 8 år sedan när vi åkte för att byta till en begagnad bil vi bestämt oss för.
När jag skulle skriva på köpet så hade Birgitta försvunnit.
Efter lite letande så hittade jag henne i en ny Husbil och hon sa bara att denna husbil känns som hemma.
Vi funderade en stund till och jag kände samma som Birgitta så det blev ett annat köp vi skrev på..........

Ha en skön Husbilshöst och deltag i gemenskapen här på Husbilsklubben.se och hoppas vi ses på vägen eller någon träff.
Frankrike är också vår favorit och vi har tillbringat många mil och dagar i detta härliga land med sin trevliga befolkning!

Håkan o Birgitta

F

F.d. 6238

Guest

Vi har hittat HUSBILEN! Efter flera års tittande på husbilar sa det på årets Elmia "bara klick", för att citera en känd person......
Vi ses där ute!
Eva och Bernt

Hej på er grannar.

Vi hälsar er välkommen till hbk och hoppas att ni skall trivas med oss.

Frankrike var också en av våra favoriter och vi körde dit ofta på våra semestrar.
Tidigare så hade vi en "riktig" husbil och den körde vi cirka 22000 mil i Europa och i Sverige.

I dag så blir
det inte riktigt så många mil, men det är ju inte sträckan som räknas.
Om jag skall vara riktigt ärlig så i dagsläget är jag faktiskt ganska trött på att köra bil.

Emellertid har jag fått "en nytändning" när vi gick med i Husbilsklubben.se eftersom alla
medlemmar som vi har träffat är så trevliga.
Detta är faktiskt sant.

Om du kommer med till någon träff så kommer du att upptäcka detta, hälsar Monica o Kurt från Götet.
:music-icon: ;) :D

Hi Life

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2025

Grattis till nya bilen.
Lite extra roligt eftersom det var min fars bil ni var och tittade i på mässcampen.:wink:

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej
Grattis till nya bilen..visst är det skönt när man hittat bilen med stooort B** :wink: :yes:

Vi kände samma sak när vi hittade våran pärla..en HomeCar C 601-07.:spinny: den 25 maj i år fick vi hämta den...den var exakt som vi ville ha den...har inte ångrat oss en sekund sedan dess..:yes: och den har redan rullat över 1100 mil..och mer ska det bli..:spinny: lycka till och trevlig körning.:rolleyes:

Dalahälsn Lotta & Stefan

Senast ändrad:

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2025

Hej!

Grattis till den nya bilen.

Vår dröm har också gått i uppfyllelse... För tre år sedan var vi på Elmia och tittade in i en Bürstner 747-2... en sån ville vi ha en dag!!! Vi har fyra barn som fortfarande åker med några år till så vi behöver en ganska stor bil.

Nu har vi hämtat hem vår dröm från Tyskland. Eftersom vi köpte en -07:a så är den inte exakt som den -05:a som vi tittade på en gång men ändringarna är till det bättre. Detta är vår tredje Bürstner och vi är väldigt nöjda med det märket.

I november ska den besiktigas och göras svensk sen får vi hoppas att det blir en mild vinter här nere i söder så att vi kan göra lite utflykter, det känns lite långt att vänta ända till våren annars.

Kicki o Kurre

Toppen