Y
YSA1
Guest
Har tänkt att köpa mig en liten husbil till mig och hunden. Är det någon som har erfarenhet av ett märke som heter Sun Living, tror det är Adria som tillverkar dem.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
På en av bilderna syns en toalett med ett ovanförliggande, uppfällbart handfat och på en annan bild syns duschkaret som verkar vara en del av passagen mellan kök och sängar.
Kollade på den i somras. Duschen och muggen är nog helt ok, men det lilla kylskåpet på golvet reagerade jag mest på. Samt att garderoben har hamnat i garaget som man kommer åt via en lucka inifrån.
.........................
Har haft en Sun Living Flexo 6 meter 130 hästkrafter. Har följande synpunkter:
Toan är hög, byggde ett teakgolv och la in på toaletten.
Adria kräver årlig fukttest av bilen, dyrt, inget sådant krav från Pössl/Globecar
Isoleringen i yttertaket är sådan att det kondenserar mot plåden och droppar från takbelysningen vid vinteranvändning
Dåligt med uppvärmning av färskvattentanken, risk för frysning vid vinteranvändning.
Det beror på att Pössl har en annan typ av isolering, limmad direkt mot plåten medan Adrias Sun Living Flexo har isoleringen i innertaket och det blir en luftficka mellan innertak och plåt där det kan kondensera. Pössl och Globecar är för övrigt i stort sett samma bil. Kan skilja marginellt på tex fönster.Jag har valt till vinterpaket med isolerade och uppvärmda tankar.
Problem med kondens som droppar in känner jag inte igen från den tid vi hade en Pössl trots att vi även använde den på vintern.
Har haft en Sun Living Flexo 6 meter 130 hästkrafter. Har följande synpunkter:
Toan är hög, byggde ett teakgolv och la in på toaletten.
Adria kräver årlig fukttest av bilen, dyrt, inget sådant krav från Pössl/Globecar
Isoleringen i yttertaket är sådan att det kondenserar mot plåden och droppar från takbelysningen vid vinteranvändning
Dåligt med uppvärmning av färskvattentanken, risk för frysning vid vinteranvändning.
Det beror på att Pössl har en annan typ av isolering, limmad direkt mot plåten medan Adrias Sun Living Flexo har isoleringen i innertaket och det blir en luftficka mellan innertak och plåt där det kan kondensera. Pössl och Globecar är för övrigt i stort sett samma bil. Kan skilja marginellt på tex fönster.