• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåtis

RolfH

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2025
Hej.
Vi tittar efter en Plåtis sedan vi sålt vår större husbil.

Vill ha en som är max 6 meter lång där sängarna är längs med bilen och vi vill absolut ha en bakhjulsdriven bil.

Kan göra avkall på mycket, men detta skall ingå i vår nästa husbil.

Tacksam för förslag på fabrikat/ modell som stämmer med våra önskemål.

Tack!!!

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Plåtis

Jag har en sådan som jag nog kan tänka mig att sälja. En Knobloch Heyerdahl på MB Sprinter 316 -04. Rostfri, fukttestad, välskött och vid 9.150 mil inte mycket mer än inkörd. Extremt påkostad med ny Truma Combi D6 dieselcentralvärme, fullt vinterduglig med isolerad mellanvägg och dito dörr till förarhuset. Drag för 2.8 ton, farthållare, Eberspächer motorvärmare, vatten o avlopp frostskyddat, mycket rejäl batterikapacitet, kompressorkyl 90L, dubbla däckomgångar.

Bakhjulsdrift, men att det vid behov dessutom går koppla in 4WD och även lågväxlar gör bilen ännu bättre.

IMG_3315 (Large).jpg

IMG_3301 (Large).jpg

IMG_3415 (Large).jpg

IMG_3416 (Large).jpg

aake

Toppen