• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåtis träff

F

F.d. 50005

Guest
Sv: Plåtis träff

Det låter trevligt, men min Adria SLX är garagerad för vintern just nu. Tar ut den omkring slutet mars - början april. Men det kanske är lämpligare då? Vi filar på detta och ser om vi inte kan få ihop någonting.
Agne

(Bilden på min husbil är fel, har inte någon bild på Adrian ännu.)

F

F.d. 1689

Guest

Jeg har alltid husbil plåtbil ute, ikke innomhus, vinterlagre i garasje mere. Bruker den hele året

V

vanhobby

Guest

Dette var et godt forslag :yes:. Håper det ikke blir for langt fra norskegrensa, for da vil jeg også være med ;-))

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Det låter trevligt. Det är ju sommarväglag året om numera:)

Bilagor

• DSC03207.JPG
    DSC03207.JPG
    141,2 KB · Visningar: 4
F

F.d. 55414

Guest

"Planeras en till Kuopipo 6-8.6. 2014

/Leif"

Är Kuopipo detsamma som Kuopio? Det vore trevligt att åka på en plåtisträff i Finland på försommaren/Inga

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

"Planeras en till Kuopipo 6-8.6. 2014

/Leif"

Är Kuopipo detsamma som Kuopio? Det vore trevligt att åka på en plåtisträff i Finland på försommaren/Inga

Hej Inga, det var tryckfel det skall nog vara Kuopio.
Finns en plåtis förening här som ordnar träffen o man behöver inte vara medlem för att delta.
Senaste sommar hade de 2 träffar en på för o en på sensommaren i olika delar av landet men vi kunde inte delta för vi var utomlands de tiderna o vet inte hur det blir i år ännu.

F

F.d. 51386

Guest

Folkabuss är väl plåtis om något, här är vår fd "plåtis" som rullat runt med mig och fru ca 25000mil i europa och sverige. High performance motor med sjukt bra vrid gjorde att det flyttar på sig rejält, men dyrt.......Idag åker vi Pössl till en tredjedel av bränslekostnaden!

Vanen står kvar hemma i garaget, separationsångest! Det är kul att gå ut ibland till garaget och dra igång och lyssna på mullret!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    749,6 KB · Visningar: 14
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Är man lite sjuk om man inte förstår fascinisationen för stora mullrande motorer? (hur stavar man till fascinisation? ).
Eller handlar det kanske bara om en generationsfråga (född 47 kände mig mera hemma bland mods än raggare när det begav sig)
?
Elvis vs Tommy Steele eller vad?

Har förstått att det finns många här som inte delar min syn på motorer som ett nödvändigt ont som behövs för att transportera mig mellan de platser jag vill besöka. Men får väl inse att jag verkar tillhöra en minoritet - eller?

F

F.d. 51386

Guest

Är man lite sjuk om man inte förstår fascinisationen för stora mullrande motorer? (hur stavar man till fascinisation? ).
Eller handlar det kanske bara om en generationsfråga (född 47 kände mig mera hemma bland mods än raggare när det begav sig)
?
Elvis vs Tommy Steele eller vad?

Har förstått att det finns många här som inte delar min syn på motorer som ett nödvändigt ont som behövs för att transportera mig mellan de platser jag vill besöka. Men får väl inse att jag verkar tillhöra en minoritet - eller?

Man är absolut inte sjuk, just en av anledningarna till att byta fordon var tappat intresse för motorer och ett betydligt större medvetenhet angående miljön. Men när vanen införskaffades 1981 och 20års ålder så var det nog ingen av oss som funderade i dom banorna. jag kan dock tycka än idag att ljudet från en rapp v8 är bland dom trevligaste motorljuden som finns, får faktiskt lite gåshud....Antar att det känns lite likadant för ett gammalt mods som får syn på en gammal vespa eller hittar en gammal vinylskiva från svunnen tid.

Toppen