• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåtis PÖSSL Road Cruiser

F

F.d. 55396

Guest
Köpte en Plåtis PÖSSL Road Cruiser våren 2012 med 180 hk och variomaticlåda en trevlig husbil att köra.(Hade en halvintegrerad större husbil tidigare)

En härlig bil på motorväg och att köra i alperna, stark uppför och en fantastisk motorbroms utför bromsade ner till 3:ans växel vid 15-16 % lutning utför då låg hastigheten på runt 50 km, behagligt och ingen oro för att bromsarna skulle ta slut.
Efter lite förändringar i inredningen har hustrun och jag fått en plåtis som passar oss perfekt.
Hör av er om ni tror att vi kan komma med något tips.

Kjelle

F

F.d. 29910

Guest
Sv: Plåtis PÖSSL Road Cruiser

Vi fick våran oxå våren 2012 efter att ha haft en burstner halvintengrerad, vi är supernöjda, dock lite nyfiken på vilka förändringar du gjort med inredningen?:spinny:

/Malbeck

F

F.d. 28371

Guest

Du skriver variomaticlåda. Det var det kalte de lådorna som satt i DAF og Volvo sine småbiler .En videre utviklet kalles nå CVT låda. De gamle hadde gummi band, nu mera er det stålband som anvendes. De gamle var kjent under navnet Remjohan.

F

F.d. 53198

Guest

Hur mycket kan du lasta med den motorn/växellåda?

/ Erik

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Köpte en Plåtis PÖSSL Road Cruiser våren 2012 med 180 hk och variomaticlåda en trevlig husbil att köra.(Hade en halvintegrerad större husbil tidigare)

En härlig bil på motorväg och att köra i alperna, stark uppför och en fantastisk motorbroms utför bromsade ner till 3:ans växel vid 15-16 % lutning utför då låg hastigheten på runt 50 km, behagligt och ingen oro för att bromsarna skulle ta slut.
Efter lite förändringar i inredningen har hustrun och jag fått en plåtis som passar oss perfekt.
Hör av er om ni tror att vi kan komma med något tips.

Kjelle

Grattis till plåtisen. Vi börja med plåtisar för länge sen o efter 2 st 5 bäddars alkovbilar så kör vi nu med plåtis sen 2005 o är mycket nöjda. Nu tredje på gång nuvarande med samma växellåda som din kört över 70000 km utan det minsta bekymmer. Vi trivs runt alperna o varit där nästan varje sommar senaste 20 åren o med liten stark bil kan man kör var man vill. Sen är ju motorvägarna ett nöje.

/Leif

F

F.d. 55396

Guest

Fel av mig variomatic=DAF om det nu var så viktigt.
Rättelse, kan kallas robotlåda eller mest riktigt är vad jag vet Comfort Matic växellåda.

Lastar runt 400 kg. har ej exakt uppgift hemma.

Extra kökshylla där är pergogolv bra material används även som skydd mot bakdörrarna då vi ligger med huvudena mot dessa skyddar rullgardinen i veckat papper.

Bränsleförbrukning kan vara intressant på 80-90km:s väg 0.82 l 95-100km långtradarfart 0.86 l det är den fart som jag oftast håller.

Kjelle

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Hur är den att bo i jämfört med dina gamla halvintegrerade? Trångt?
Funderar på RoadCruiser och tvekar när man ser takhöjden, 190cm (vad jag kommer ihåg). Likadant med sängarnas längd. Är själv 188cm men hur lång är du och fungerar det?

F

F.d. 55396

Guest

Om jag inte är helt fel ute så är takhöjden 1900 och sängen till höger 2000 vänster 1900 bredd 800. Själv är jag 1.78 och för mig fungerar det perfekt.
GOOGLA på PÖSSL Road Cruiser så får du en hel del information och svar på flera av dina frågor.

Kjelle

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Funderar på RoadCruiser och tvekar när man ser takhöjden, 190cm (vad jag kommer ihåg). Likadant med sängarnas längd. Är själv 188cm men hur lång är du och fungerar det?

Takhöjden i Roadcruiser är 1,905m och den högra sängen är 2,0 m. den vänstra 1,90 m. Min Pössl 2win style har samma takhöjd, sängen är 1,96m. Jag är också 1,88 lång och både säng och takhöjd räcker till.

PÖSSL ROADCRUISER - Reisekomfort deluxe

F

F.d. 15539

Guest

Hej kjelle! Jag läste om din pössl roadcruiser att du hade gjort några ändringar låter intressant jag är på gång att köpa en roadcruiser får den i början av juni Med vänlig hälsning, Åke

F

F.d. 412

Guest

Hej

Kul med likasinnade. Vi är ute efter Pössl Roadcruiser eller Globecar Campscout. Hur stor är totalvikten och tjänstevikten? Jag undrar alltså hur mycket man kan lasta?
icon12.gif

mvh
Anders

Toppen