• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Plåt eller Glasfibervägg

Peking

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2027
Ska ev. köpa ny husbil och har då möjlighet att välja plåt- eller glasfiber som material på utsidan av väggarna. Vore tacksam för lite synpunkter från Er på forumet vad som är fördelarna med respektive material.
/Peking

F

F.d. 55221

Guest
Sv: Plåt eller Glasfibervägg

Hej Peking. Plast, da det er nemt at reparere buler og ridser, samme som båd

Erik dk

rollet

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Sv: Plåt eller Glasfibervägg

Jag skulle utan tvekan välja glasfiber. Nackdelen är väl att det väger mer än plåt. Men en eventuell reparation är så mycket enklare i glasfiber. Min förra husbil byggde jag med sandwichlimmade väggar glömde att lägga i handbromsen bilen kom i rullning och naturligtvis så gjorde den j***a grindstolpen hål i sidan ett par dagar innan semestern, visst hålet var inte så stort men det blev till att plasta igen det och sedan kalla på dottern som med hjälp av en massa olika kulörer av färg fick fria händer att göra ett litet motiv och snyggt blev det. Hade det varit plåt så skulle försäkringsbolaget blivit inblandat för då hade det blivit plåtbyte av hel långsida. Efter att jobbat i många år med sådant så kan jag säga att jag aldrig sett en sådan reparation som varit helt 100% om man skall vara ärlig.

Toppen