• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pirelli däck

S

solid

Guest
Hej
Är det någon som har erfarenhet av Pirelli Citynet ?
Har fått ett mycket bra pris på Pirelli Citynet 215/70 R15C 109R
Surfar man runt lite på nätet kan man se att det finns
Pirelli Citynet Camper med samma dim. och belastn.kod som ovan.
Däckhandlaren påstår att det är samma däck men att Camper möjligtvis
har ett annat mönster. Intressant att höra vad ni har för åsikter
om detta.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Pirelli däck

Om det är samma däck varför har de då ett camperdäck????? Camperdäcken är gjorda med extra lager för att tåla att husbilen står stilla under långa tiden. Det är ju skillnad på Fiat brödbil och en
Fiat husbil i användning!

F

F.d. 5361

Guest

Hej
Är det någon som har erfarenhet av Pirelli Citynet ?
Har fått ett mycket bra pris på Pirelli Citynet 215/70 R15C 109R
Surfar man runt lite på nätet kan man se att det finns
Pirelli Citynet Camper med samma dim. och belastn.kod som ovan.
Däckhandlaren påstår att det är samma däck men att Camper möjligtvis
har ett annat mönster. Intressant att höra vad ni har för åsikter
om detta.

Pirelli Citynet och Pirelli Camper är två olika däck

5114234.jpg

Information finns tyvärr inte på svenska Prelli hensida

Pirelli Camper är en speciell husbildäck så som Sharky skrev

Mvh.

Norbert

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Hade Pirelli däck tror det var citynet på en ny bil 2005 men de var inte runda så handlaren som levererade bilen bytte till Michelin på garanti.

S

suneAl

Guest

NOKIAN är ett Varumärke inom PIRELLI GROUP.

Det är flera år sedan Pirelli köpte NOKIA och SLO Kabels kraftkabel tillverkning i Finland.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Nokian Hakka C Cargo, de här däcken har jag på min husbil som åretruntdäck, och jag tycker de är relativt tysta.
/Tommy

F

F.d. 25060

Guest

Hej. Körde 4.000 mil på Pirelli Citynet eftersom de satt på bilen när jag köpte den. Jag upplevde dem som mycket hårda, stötiga och mycket dåligt grepp på vått underlag, såväl asfalt som gräs. Enda "fördelen": går många mil. Å andra sidan hinner dom bli för gamla innan dom är utslitna. Kör nu på Yokohama.
Janne

T.Rantzow

HBK Valberedning
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2025

När jag köpte min Concorde så satt det Pirellidäck monterat och efter 2500 mil/ 2,5 år noterade jag små torrsprickor runt om i mönsterbotten i spår två sett inifrån karossen på samtliga 6 däck.
Kontaktade Svenska Pirelli AB om detta och undrade ifall detta var av någon betydelse.
Pirelli tog mitt samtal på yttersta allvar och förklarade att jag helst inte skulle köra med husbilen.
Jag skulle uppsöka en Pirelli representant för utbyte av de 6 däcken, men eftersom jag hade kört 2500 mil så tyckte de att jag skulle betala för två av däcken.
Jag tyckte detta var schysst erbjudande och accepterade förslaget.

Jag tror jag hade Citynet Camper monterat tidigare och fick Crono Camper i utbyte. Passade samtidigt på att gå upp en storlek, man får förändra däckstorleken med 5% vilket gjorde att markfrigången höjdes med 8 millimetrar.
Måste påstå att de nya Crono Camper däcken såg betydligt rejälare ut än de gamla.

Mest imponerad är jag ändå av Svenska Pirelli AB som företag som tog ett ypperligt produktansvar för sin produkt.

Då detta hände strax innan semestern så fick husbilen rulla 600 mil till innan de nya däcken kom på.
Trots att sprickorna var väldigt obetydliga så det var obehagligt att köra när man visste om det, men det viktigaste var ändå att hustrun inte skulle ha reda på det, då hade det inte blivet någon husbilssemester alls.

Jag har kommit på en sak med fruntimmer.
Ju mindre de vet desto bättre mår dom.

//T

Senast ändrad:
Toppen