• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pinsamt!

F

F.d. 50195

Guest
Hej, var upp till Östra Hedtjärn norr om Ludvika för att fiska o bo på den trevliga fiskecampen i Fredags - Lördags.
Mitt i natten upptäckte jag att bodelsbatteriet var slut, vilket i och för sig är en annan historia, men det blev kalt om man säger så + 6 ute, +13 inne.
Nåväl när jag åkte så stannade jag till vid sopptunnan och upptäkte att jag hade lämnat en regäl rännil efter mej.
Vad hade hänt, jo säkerhetsventilen hade löst ut pga av kylan under natten och en del av beredarens vatten kom ut när jag körde i väg.
Man kan ju bara spekulera i vad övriga gäster tyckte/tror, det var dessutom några klubbmedlemmar där, skulle tro att en del trodde att vi medvetet tömnde tankarna när vi åkte.
Pinsamt med där ser man att det ofta kan finnas en godtagbar ursäkt till att man ser ett utsläpp efter en husbil och att det inte alltid är en medveten handling.
mvh Jerry

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025
Sv: Pinsamt!

det har hänt mig med, när jag lossade batteri kabeln, och skulle ändra inkoppling mellan 2st bo delsbatteri, så tömde varmvatten beredaren, på en ställplats med asfalt, det rann vatten ganska långt, det var pinsamt ,men fick förklara att det var färskvatten, så dom som var där, och jag, fick lära sig hur ventilen fungerar.men dom som gick förbi, dom undrade nog varför jag tömde vatten på en asfalts plan, så dom trodde säkert att det var gråvatten,, mvh håkan

Senast ändrad:
F

F.d. 11514

Guest

Vi har också varit med om detta! När vi svängde ut från parkeringen och körde vidare såg vi att en man kollade på pölen och glodde surt efter oss, vi tänket först vända och förklara att det var rent vatten från varmvattenberedaren men vi körde vidage!
Siv.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, samma här, men lite värre ändå tyvärr. När jag kom hem efter en fyradagars tripp och skulle tömma gråvattentanken som borde ha innehållit ca. 50L vatten, fem kluttar tandkräm och ett par skvättar tvål, så var den tom p.g.av någon klant (jag) inte hade stängt kranen vid förra tömningen. Det är ju ingen katastrof med tanke på nedsmutsningen men som sagts i de tidigare inläggen.....Pinsamt i efterhand, och har säkert retat någon som sett vattnet rinna, även om jag tror att jag aldrig stog på asfalt utan bara grus och gräs.
Jag tror nog faktiskt att de flesta som blir beskyllda för att släppa vattnet rätt ut där de står har klantat sig som vi, och skulle förmodligen inte ta illa upp med en försynt förfrågan." Vad är det som rinner ut ur din bil."

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 55287

Guest

Detta var riktigt pinsamt.......
Första kafferasten på väg till Italien..............rastplatsen vid Vimmerby fullt med folk och vi glömt stänga avloppet, som tur var, var det bara vanligt rent vatten som rann ut...

IMG_0100.JPG

Leena;)

F

F.d. 25387

Guest

Detta var riktigt pinsamt.......
Första kafferasten på väg till Italien..............rastplatsen vid Vimmerby fullt med folk och vi glömt stänga avloppet, som tur var, var det bara vanligt rent vatten som rann ut...

Visa bilaga 43610

Leena;)

Vi husbilsägare är ju bara människor som kan göra misstag, det är mänskligt att fela och gudomligt att förlåta, men ris till alla som medvetet gör "misstagen...........

Glad husbilssommar önskar Eva

F

F.d. 50069

Guest

För två år sedan så var vi på Ölands Skördefest och stod på en stor asfaltsplan innan själva staden!

På morgonen så knackade det på dörren och en herre med dagenefterandedräkt förklarade att man inte skall släppa sitt avlopp som vi hade gjort under natten ?????:confused:

Jorå, mycket riktigt så hade "vattnet gått" under morgontimmarna och det var blött under husbilen!

Det var låg batterinivå som gjorde att säkerhetsventilen till Truman öppnade!

Innan jag fattade och försökte förklara för denne nu mera lite rödbrusigare Herre så hade flera andra nyfikna uppmärksammat mitt tilltag.

SKITRETLIGT!

(fast jag lova att jag har dabbat mig flera gånger med husbilar och då helst i samband med vatten:cool:)

Anders som försöker göra rätt, men......................:oops:

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Man kan fråga sig hur pass pinsamt det är för båtägarna som kan borsta tänderna, tvätta sig, duscha och diska för att därefter bara tömma eller pumpa ut tvättvattnet utan att det syns.
V-backen :)

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Tror inte heller att det har någon inverkan på husbilsturismens nedskräpning, däremot kan det ha viss betydelse och kunna jämföra för att om möjligt få någon sorts balans på problemet.
V-backen :)

F

F.d. 50069

Guest

Jag hörde på radion att det skall bli krav på slutna septitankar på fritidsbåtar!
Undrar myndigheterna skall kunna kolla upp hur det efterföljs????

Då måste det ju till tömningsmöjligheter överallt och bortikring för att båtfolket skall kunna sköta sig också!

Häpp, det kanske blir lite flera ställen för oss då också att bli av med "spillet".

VA BRA!!

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Tyvärr har ju båtarna ett helt annat system, men visst, vill man suga upp tankens innehåll med en slang kanske det går? :D

Toppen