• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pinnekött

F

F.d. 12848

Guest
Var kan man köpa pinnekött söder om Torreveja finns det någon Skandnavisk affär i Malaga eller Funciola tänker på julmaten

RolfH

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
453
Medlemskap
2025
Sv: Pinnekött

I Fungerola har du en Svenskaffär, tre kronor, samt en nordisk affär granne till en Svensk resturang, beläget vid torget där marknaderna är, vi föredrar den sistnämda, skall du ha julskinka mm tänk på att beställa i god tid. PS Resturangen hade förra året en mycket trevlig julmiddag med svenskt julbord. Dåvarande kock och ägare kom från Frimis i Linköping hoppas att han har kvar resturangen fortfarande.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ursäkta min okunskap, men vad är pinnekött? Det har jag aldrig hört talas om!

Jappe (född vid en gata).

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jappe - pinnekjøtt er en norsk spesialitet, og nesten obligatorisk til jul i det vestlige Norge. Enkelt forklart så er det saltet og tøker fåreribbe som vannes ut og dampes før servering. Mange foretrekker å brune det dampede kjøttet rett før servering. Minimumstilbehør er poteter og tyttebærsyltetøy (lingonsylt) mange vil også ha en kålrotstappe. Selv klarer jeg meg godt uten, NAMNAM:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, Norge har många intressanta kulinariska specialiteter. Jag glömmer aldrig första gången jag fick smaka på gammelost!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 2621

Guest

Kålrotstappe är OK för husbilsseniorer, som ska huka sig för en ständigt lurande åldersdiabetes bakom alltför mycket konsumtion av läckerheter på färderna kombinerat med alltför mycket stillasittande.

Några morötter och nässelavkok är också OK !!!

F

F.d. 25023

Guest

I Fuengirola finns flera svenska, finska och norska eller kombinerade skandinaviska affärer & restauranger som säljer allt i julmatsväg, som råvara eller färdiglagad. Inga problem. Även de stora spanska mataffärerna har sill, kaviar, knäckebröd osv.

Men den spanska julmaten är ju oövervinnerlig.... Vi åker dit till 50% på grund av maten, den svenska julmaten får man ju här vid påsk, midsommar osv. Det är ju lika vid alla storhelger.

hälsning jyrkla/274

Toppen