• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pinkod till Schaudt DT 220

F

F.d. 6777

Guest
Hejsan.
Undrar om någon händig kan ge tips om vilken åtgärd som ska till för att komma in i programmenyn på schaudt DT 220. Vi har en Dethleffs 6571 (-07) som jag monterat på solpanel på med original Schaudt laddregulator. Steget därefter är att lägga in i panelen att vi har solpanelsfunktion. Jag tycker jag gör enligt instruktion. Men när jag ska trycka in PIN-koden för att programera in solcellen i panelen så blir det stopp. Om jag är rätt underrättad så ska det vara PIN 4520 för Dethleffs. Men när den sista siffran i koden slås in så återgår den bara i grundläget som den står i innan vi tryckt "Meny+OK". (Med strömmen avslagen enligt instruktionen). Dvs, jag blir utslängd och kommer retsamt nog aldrig till läget att kunna aktivera funktioner.
Kan det finnas variant av PIN-kod, eller något annat sätt att gå förbi? Egentligen är det ickeproblem då laddningen ändå fungerar utmärkt ändå. Men när funktionen finns så är det kul att få med det.
 
F

F.d. 6777

Guest
Sv: Pinkod till Schaudt DT 220

Har nu testat följande koder som jag fått/hittat: 4520, 8521, 1418, 8151, 8251 och ingen ger mig access till menyerna.
Någon som har nåt mer förslag?
 
Toppen