• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pimpade bakljus

vinberget

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
5426
Medlemskap
2025
Sv: Pimpade bakljus

Tyvärr har du böter att vänta vid kontroll av polisen.Måste vara minst 600mm
fritt utan bakljus i mitten.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det aksepteres om den røde lsiten er koplet til bromslyset og den hvite til backlyset. Selv om et petimeter kan henge seg opp i manglende E-merke.

F

F.d. 53012

Guest

Gäller det även lastbilar dom har inte sällan hela bakvagnen med extramonterade ljus och det har jag frågat min släkting med åkeri om det är ok och dom har kört med det på sina fjärrtransportbilar mellan storstäderna i 10 år. Kanske det bara gäller PB2.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om en finleser EU sine regulativ for lys på kjøretøy så finner en at reglene endrer seg noe når bilene blir større og tyngre.

F

F.d. 29787

Guest

Gäller det även lastbilar dom har inte sällan hela bakvagnen med extramonterade ljus och det har jag frågat min släkting med åkeri om det är ok och dom har kört med det på sina fjärrtransportbilar mellan storstäderna i 10 år. Kanske det bara gäller PB2.

Det gäller även lastbilar, vi får inte syns för mycket vilket jag nog tycker är
bättre, men lagom är väl alltid bäst unga killar gillar det här med många lampor,
men det är inte tillåtet polisen har även synpunkter på detta, man får lov att tycka vad man vill om detta.

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Inte riktigt min smak. Förstår inte varför. Extra elförbrukning=mindre laddning. Extra hål = läckagerisker. Alla gör som de vill men för mig sänker det värdet.

BengtCassman

HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2098
Medlemskap
2026

Citat:
men lagom är väl alltid bäst unga killar gillar det här med många lampor,

Man tillhör väl " unga killar" nu när man har kommit upp i fullvuxen ålder och blev " Fritidsforskare " för en månads sedan. Hi Hi
/ Bengt

Toppen