• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pilotstolar Auguti

T

TonyR

Guest
Någon som har tagit av bilbältet på pilotstol där en del är monterad i ryggen så undrar jag hur ni bär er åt , samt hur man justerar armstöden som är lösa , ser ut som man måste komma in i stolen . ska nämligen klä om stolarna och sofforna i husbilen.:confused:
 

aboabn

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
7132
Medlemskap
2024
Sv: Pilotstolar Auguti

Om jag var du skulle jag ta kontakt med Daniel på Skokloster husbilar i Bålsta han kan säkert hjälpa dig.
Agne
 
T

TonyR

Guest
Sv: Pilotstolar Auguti

Tack för svaret, hon som klädde om dom löste det till mig med bilbältet, armstöden ännu ej fixade men ska ta kontakt med dom du förslog.:yes:
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Pilotstolar Auguti

Hej TonyR.
Kan du vara snäll och visa det på bilden, vill göra någon liknande.

Mvh
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Pilotstolar Auguti

Hej..
Vet inte vilken stol som avses, men när våra armstöd känns lösa så spänner jag in en insexmutter som sitter vid axeln som går in i ryggstödet.. Man får trycka in tyget på insidan i armstödet... Skruvar man av den helt ta man av armstödet.
Vi har även klätt om vår husbil, för ngt år sedan, armstöden då i skinn, liksom nackstöden.. Allt blev mkt bra, dock kunde inte de klädda tryckknapparna kläs, de döljer skruvarna till div. klädda paneler.. så där får vi hitta på ngt annat.. Men inget man tänker på idag..
Vår bil är en Knaus -98. Stolar med hög rygg..
Mvh
Libom
 
Toppen