• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

pilote

F

F.d. 52945

Guest
Hej är det någon som har erfarenhet från pilotes husbilar? jag står ibegrepp att köpa en
pilote 78 mx galaxy -98 som jag tycker är jättefin!

F

F.d. 52945

Guest
Sv: pilote

som sagt tack så hemskt mycket, vi hörs säkert!

Mvh

Arne Eliasson

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

längden var 6500 enl pappren! men enl våra mätningar 6000.Hoppas köpet går i lås för er och inga problem med "skarvar" .Ha det bra.Susanne:yes:Förresten glömde det viktigaste
Välkomna i Hbk:music-icon:

Senast ändrad:

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Välkommen i klubben.
Vi har en Pilote Galaxy 270 -01. Är mkt nöjda. Har även haft en 590 modell äldre för ett par år sedan. Är det hos en firma eller privat du kollat? /Jeanette

F

F.d. 52945

Guest

Hej Och tack för svaret!

Ja, det är en firma, samma som förmodligen ni köpt eran, Provia jag kände igen miljön från er bil.
Tycker ni att ni blivit bra bemötta av Kjell wantsin? Jag tycker han verkar bra. Vi hämtar våran bil om 2 veckor det skall bli spännande. Den första stora resan blir Finland nu till jul det skall bli spännande och se hur den tål kyla. Tycker ni att sovplatsen ovanför hytten räcker?

Vi hörs!

Mvh
Arne Eliasson
Klippan

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Det stämmer, vi har köpt vår på Provia också utav Kjell. Har absolut inget att klaga på vad det gäller bemötande och service därifrån. Vi köpte vår bil i somras och har hittat lite småbrister, det tas omhand utan ifrågasättande.
För vår del funkar det bra med bara den nedsänkbara sängen. Det är bara jag, maken och hunden som är ute. Vår "minsting" är 18 år och vill av förklarliga skäl inte åka med. Dom andra två har flyttat hemifrån.
Tänk på att kolla upp glas självrisken på försäkringen ni ska teckna. Välj en med en fast summa. Vi fick en spricka, pga stenskott, nästan omgående och var tvugna att byta ruta. Den kostade 18 eller 19 tusen + moms. Då var det skönt att "bara" betala 1500:-. En del försäkringsbolag har ju en massa procent också som kommer till.

Har ni några funderingar så går det bra att ringa. Hoppas ni får en trevlig resa! /Jeanette

Ps. Kan verkligen rekommendera er att bli betalande medlem. Ni får tillgång till mycket mer här på sidan då. Ds.

F

F.d. 52945

Guest

Hej igen!

Jättejust av dej att svara, man är ju lite novis så här i början!
Jag får verkligen hoppas att rutan håller, den blev nämligen bytt för en vecka sedan, jag har inte kollat just glasriskförsäkringen men saluansvar var annars de billigaste vad gäller försäkring till husbil (3.915/helår) vilket tog ni?

Tack för att du tar dej tid!
Mvh
Arne

F

F.d. 52945

Guest

Hej Jeanette!

Jo, jag läste ditt mail, återigen mycket tack för alla tips ,jag och hustrun behöver det.
Det var intessant med rutan det vill till att man är observant med de "små" detaljerna som kan kosta mycket pengar. Har ni kört någon längre tur i sommar med bilen, hur mycket disel gör den av med per mil?
Vi kommer som sagt att åka till Finland över julen men vi kommer även att ta kortare turer här nere omkring på helgerna också, kommer ni att använda er bil i vinter också?

Kul att prata med dej!

vi hörs!
Arne

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Jodå, det blir lite vinterturer för oss också. När inte jobbet kräver ens närvaro på helgerna dvs. Förbrukningen har vi faktiskt inte kollat så noga. Tror den ligger runt 1 liter milen. Vi har en 2,8 l JTd motor.

Vi var i Hörby för någon helg sedan och då blev det lite kallras vid golvet i framvagnen. Ska nog försöka att isolera med liggunderlag eller ngt liknande under mattan. Annars har vi dubbelgolv i resten av bilen. Ska även, framöver, köpa ett utvändigt vintertäcke. Både med tanke på kylan men även för att förhindra kondens. Det blir ganska mycket under den invändiga isolermattan.

Vi var och körde runt Vänern och var vid Smögen i somras.

/Jeanette

Senast ändrad:
Toppen