• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pilote R440 på Fiat Ducato 13 - 1985

F

F.d. 23254

Guest
Hej
Har precis köpt en Pilote R440 på Fiat Ducato 13 - 1985 Bensinare. Den har gått ca 7000 mil och fungerar bra.

Vet inte så mycket om husbilar och vet inget om denna modell. Vad kan ni berätta om denna? Jag är vetgirig :) Letar även efter instruktionsbok för bodelen om någon vet vart denna kan hittas.

Tack så mycket!
R

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Pilote R440 på Fiat Ducato 13 - 1985

Hej lynrob och välkommen.

Om själva Fiat Ducato delen med bensinmotor finns massor med läsning här på forumet som skrivits genom åren. (Testa att använda sökfunktionen så borde du hitta rätt mycket när man har lärt sig knepet.)
Det finns massor om mekaniken, drivning, växellådor och även en hel del om hur man får lite bättre fart på motorn.
Delar är inga problem, allt finns att köpa och till bra priser om man tittar på internetfirmor och Ebay. Det finns en hel del hos våra lokala biltillbehörsfirmor också om man hittar en trevlig expedit som hittar i deras listor.

Du hade ju turen att hitta en lågmilare så med lite service och omvårdnad så kommer den säkert att funka länge åt dig.

Angående originalinstruktioner till själva bodelen så måste man troligen ha tur så någon har en och kan kopiera den åt dig.
Men.... spisel, kylskåp, varmvatten, värme m.m. kommer ju inte från tillverkaren av bodelen utan är inköpt från tillverkare av de tillbehören.
Om man tar fabrikat och typnummer eller liknande och söker på internet så dyker det alltid upp instruktioner och manualer till de bitarna.

Om du får problem med att hitta något så skriv ett inlägg här bara, så brukar det alltid finnas någon som hittar rätt efter ett tag.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.

Toppen