• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pilar de la Horadada(s) Tidsmiljonärer .

F

F.d. 7747

Guest
:mh4: Hej igen alla kända och okända husbilsvänner , så har vi då gått in i ett nytt år med nya färväntningar på livet , och som vi för vår del upplever går alldeles för fort just nu , tycker att det var alldels nyss vi drog iväg hit ner till Spanien och camping Eden i Peniscola som vi ju hunnit tillbringa dom senaste 3,5 månaderna på .

Och nu är den epoken över för den här gången och vi har hunnit förflytta oss ca 400km längre söderut till camping La Monte där vi nu fått en bra plats och hunnit etablera oss , och som jag tidigare utlovade skulle jag delge er några intryck härifrån när vi väl hunnit slå ner våra bopålar för dom kommande 4 eller 5 månaderna .

Jag/vi kan då konstatare att campingen har mycket stora och fina öppna platser som lätt rymmer även en större husbil , det finns förskvatten och avlopp på varje plats , en medium plats kostar 9€ per dygn med rabatt när man står lika länge som vi , el ingår med 6kwh per dygn därutöver får men betala extra .
Har man spansk gasflaska så kommer personalen och byter den åt dig vid behov för 14€ så det kan man kalla servics , det finns också en campingbuss som man kan åka med till marknader eller ner till stranden men man måste då förhandsbeställa plats pga. stor efterfrågen , kan var lite svårt att få en campingplats här emellanåt då efterfrågan på platser är stor , men då kan man köa utanför om man vill .

Inom campingområdet finns det bla. inom och utomhuspool men utomhuspoolen är stängd för bad under en del av den spanska vintern , det finns gym, spa , fina servichus med gratis duschar , tvättmaskin som rymmer 4,5 kg tvätt kostar 3€ , en fin liten restaurang med humana priser har dom också , och boulbanor .
På onsdagar och lördagar är det också gratis vattengympa i innomhus poolen för dom som så önskar , verkar vara poppis för det är indelat i 2 grupper .

In till stan är det ca 2 km med många affärer och restauranger , närmaste lite större livsmedelsaffär eller kinarestaurang ligger ca 800 meter härifrån .

Här på campingen är vi under det så kallade vinterhalvåret mestadels tidsmiljonärer eller ska vi kalla oss gråskallar kanske , så söker man ett hålligång ställe är det här inget att rekomendera , nej här levs livet lite mer på samma sätt som Ferdinand ni vet han under korkeken föredrar att leva .

För att komentera det här med vädret , en del också , det är ju alltid ett ämne man kan diskutera om man inte har något annat för sig och då kan jag bara konstatera följande , det är nu ca 2 månader sen vi senast hade en regndag , en del orosmoln har vi väl upplevt ibland men för det mesta så är oss solen huld och trogen , Vi har för det mesta omkring +25-30 grader på dagarna men när solen väl sjunker bakom horisonten vid kvällningen kryper kvicksilvret fort nedåt och det kan bli mellan
+6 och + 10 grader nattetid och dessutom väldigt fuktigt så vissa timmar på dygnet får man nog köra en del värme i bilen .

Vi har hunnit vara ut och äta ett par gånger och största överraskningen för oss var nog att en kinarestaurang vi besökte inte tog mer än 12€ för en tre rätters inkl en halv flaska vin eller en öl för två personer , alltså mindre än en dagens hamma trots att man där sänkt krogmomsen .
Beträffande svenska husbilar-husvagnar så är vi inte så många här pendlar lite men under tiden vi varit här så har vi som mest varit ca 10 st , just nu tror vi är 8 svenska ekipage som står här .

Ja så mycket mer har jag inte att berätta om livet här men som vanligt ska jag försöka lägga in några bilder och om tekniken och datorn vill så hör vi framledes när jag har något att berätta .
Rulla Lugnt i vintermörkret och halkan.

spanien 2011-2012 278.JPGspanien 2011-2012 276.JPG

spanien 2011-2012 255.JPGspanien 2011-2012 270.JPG

spanien 2011-2012 241.JPG

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Pilar de la Horadada(s) Tidsmiljonärer .

Härligt Rune, tack för din berättelse! Jag är just nu inne i en intensiv period på jobb och känner därför ett visst avund mot din situation! Några år till..., sen jäklar! :msn_laugh:

Krister N

F

F.d. 7747

Guest
Tankar från Pilar de la Horadada

:quest: Hej igen alla husbilsvänner där ute i cyberrymden , var ju ett tag sen jag senast skrev och hade nu tänkt fortsätta på inlägget jag tidigare gjort härifrån Camping Lo Monte i Pilar de la Horadada men jag kan inte hitta igen det .
Nåja ja kan väl ändå skriva ner några rader om livet som utspelar sig här och några tankar som dykt upp i huvudet på en tidsmiljonär och gråskalle .
Allt sker ju med en väldig fart numera och inget hinner hända i vare sig Sverige eller Spanien innan man kan läsa om det på något forum här på nätet , te.x att Juholt fick avgå , medan Göran Hägglund fick sitta kvar , och Rainfeldt tycker att vi ska eller åtminstone bör höja pensionsåldern för dom som nu ännu är i arbete , och alla tycker dom att dom på ett eller annat sätt blir eller blivit missförstådda i det mesta .
Liknande saker utspelar sig just nu i HBK fast i mindre skala än ute i den stora världen , stridstupparna från alla läger grupperar sig hänger ut varandra på nätet , kommer med angrepp som är väl underbyggda eller i många fall inte har någon substans alls men alla har dom ändå om man får tro skribenterna rätt i sak , kanske vore det på tiden om det tillsattes en skiljedomare som var opartisk och stod utanför och kunde se allt med andra ögon än dessa kombatanter som nu pucklar på varandra för fullt. Inte kan iallafall jag från min synvinkel se att detta stärker klubbandan på nåt vis .
Sen har det ju också uppstått ett läger som menar att allt och alla som inte delar deras åsikter bör lämmna klubben och söka sig till andra klubbar som också dom har campinglivet och husbilar på sin agenda ,
har de eller dom aldrig hört talas om att man kanske måste kompromissa för att i slutändan få ett bra resultat för alla partners .
Nåväl nog om detta synd att jag inte kan hitta mitt tidigare inlägg härifrån , men dagarna bara drar iväg och vi känner att vi nu kommit till mer än halva tiden av vår vintervistelse här visserligen är det några månader än innan vi åker mot Sverige , men tiden går alldeles för fort .
Som jag försökt skriva vid något tidigare tillfälle så anser vi att det är en alldeles förträfflig camping med trevlig personal och en verkligt god serviceanda , te.x bär dom ut posten till dig om du nu får någon sån , vaktmästaren hämtar och byter ut din tomma gasflaska när så behövs , camping bussen tar dig med till marknader som finns i dom närliggande orterna om du så önskar , kommer du hit som vi då tänker till hösten igen kan du lämmna in tält etc. på förvaring här under tiden du åker härifrån , det finns också ett inhägnat område för dom som vill lämmna husbil eller vagn här och flyga hem över jul och nyår , om du så önskar kör dom dig också till flyget och dom fixar också hämtning .
Restaurngen här är helt Ok bra mat till hyfsade priser , för dom som så önskar finns gratis vattengympa 2 ggr i veckan , fria träningsredskap , innomhuspool , utomhuspool dock stängd över vinterperioden .
Tomterna att ställa upp bilar respektive vagnar är plana och stora , priset för dom flesta tomterna kommer att vara 10€ per dygn inkl. 6 kw ström per dygn .
Nu vet jag ju att det finns många motsåndare inom klubben som anser att det är helt förkastligt att ta in på campingar men för en del av oss är det ju dock ändå ett bra allternativ , man sllipper att ständigt flytta på sig , söka nya ställen att tömma och fylla toa och vatten ,gas mm.
Dessutom är det skänt att på en camping gå in på en varm toa och varma duschar när man sömnig och frysen vaknar till på morgontimmarna .
Och inte att förglömma vi som gillar att umgås med andra , spela lite boul i det vackra vädret , cykla runt i omgivningarna , och är långtidsboende över vintrarna här ner känns det lungt och bra att ha en fast plats , blir allt för jobbigt i mitt tycke att flytta runt , runt under en kanske 7 månaders period .
En tråkig sak hände här för några veckor sen då en tyska segnade ned i diskrummet , hon drabbades av en hjärtinfarkt och trots stora räddningsförsök gick hennes iv inte att rädda .
Restaurangen bytte också ägare för nån tid sen så alla camping gäster blev då bjudna på en minglarafton med lite öl , vin och tilltugg blev en trevlig kväll då dom också hade en trubadur där som underhöll oss .
Det är gratis internet här som funkar mycket bra om man bara ska maila och läsa tidningen , men du kan också köpa en uppkoppling för 20€ i månaden och då kan du se ex. svensk tv utan att det buffrar .
Ja som ni ser har vi tidsmiljonärer och gråskallar ett ganska bra och bekymmersfritt liv om vi bara får stå på benen och ha hälsan , ja ni vet man känner sig ju för det mesta ung i knoppen och tanken , men men utan att man märker det så åldras ju ändå kroppen .
Så därför slutar jag med en uppmaning till alla ni stridsugna som nu tar ära och redlighet av varandra kastar ur er anklagelser som inte alltid kanske är riktigt sanna .
Ägna er åt att försöka för klubben framåt låt alla goda ideer komma fram ta till er dom tänk ett varv extra innan ni kastar er in i diskutionen och skriver saker som kanske är helt obetänkta .
Ha det nu så bra där ute i världen kända som okända så kanske vi hörs framledes , jag hade inte riktigt tänkt logga ut än .
RuneB

Afton i Lo Monte 27 01 12 007.JPGMarknaden i Sanpedro 30 jan 2012 015.JPG

Marknaden i Sanpedro 30 jan 2012 045.JPGMarknaden i Sanpedro 30 jan 2012 048.JPG

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Tack Rune för info, det låter frestande att testa campingen så troligen kommer jag att "drabba" dig om du är kvar i mars. :msn_laugh:

Jag hittade din förra tråd och flyttade inlägget hit.

F

F.d. 55376

Guest

Tack Rune:bock::bock:
Låter frestande inför nästa resa till hösten.
Verkar vara en bra camping
Själva ligger vi på Los Delfines i Mazarrón.
Som har en pool med vulkaniskt vatten
Där temp alltid håller 31* och en härlig havsutsikt
Vi fortsätter neråt mot Almeria i början på Mars
För att i sakta mak ta oss hem över Portugal i Maj
Ha det fortsatt gott
Mvh
Gun&Ronny

F

F.d. 50209

Guest

Tack Rune:bock::bock:
Låter frestande inför nästa resa till hösten.
Verkar vara en bra camping
Själva ligger vi på Los Delfines i Mazarrón.
Som har en pool med vulkaniskt vatten
Där temp alltid håller 31* och en härlig havsutsikt
Vi fortsätter neråt mot Almeria i början på Mars
För att i sakta mak ta oss hem över Portugal i Maj
Ha det fortsatt gott
Mvh
Gun&Ronny
Vad säger ni om Los Delfines?? Vi planerar inför hösten.

F

F.d. 7747

Guest

:msn_embarrassed: Hej igen , vill bara göra ett litet tillrättaläggande angående campingpriset här på Campin Lo Monte , priset på 10€ inkl 6kw el per dygn är det som gäller under vintern för oss långliggare , vad som gäller för några enstaka dygn har jag tyvärr ingen koll på .
Som en liten kuriusitet kan jag samtidigt berätta att det finns en Engelsk husbilsklubb som jag tyvärr i skrivandes stund inte vet vad den heter men dom har uppemot 20 platser reserverade som står till förfogande för klubbmedlemmar , alltså även om någon av dom platserna står tomma några dygn betalar klubben en platshyra för dom samma .
En annan sak som kan vara av intresse att veta om man söker sig hit är att det ca 6-700 m till närmaste större livsmedelsaffär och kinarestaurang, vill man ha tillgång till många butiker och restauranger kan det vara en fördel att ha tillgång till någon form av fordon eller cykel , det är ungeför ca 3,5-4km in till centrum men det är lättcyklat och det finns också mycket fina cykelvägar här dessutom är det ganska platt här inga riktiga mördarbackar med andra ord .
Den gångna natten har varit kall neråt -1 blivit lite is på en del vattenpussar , nu vid 10,30 tiden har dock solen segat sig uppså tempen i solen och där det är lä liggar på ca +18 just nu , det blåser dock ordentligt i dag uppåt en 6-7 m/sek så i blåsten känns det kallt .
Blev lite mer än vad jag tänkte mig det var ju priset jag skulle skriva om men som vanligt seglar det iväg .
Ha det bra där ute i cyberrymden och rulla lugnt så kanske vi hörs .
RuneB:msn_wink:

spanien 2011-2012 277.JPG spanien 2011-2012 266.JPG

Afton i Lo Monte 27 01 12 005.JPG Afton i Lo Monte 27 01 12 018.JPG

Afton i Lo Monte 27 01 12 026.JPG

F

F.d. 29862

Guest

Kan Du ge en adress till campingen? Jag kan inte köra på koordinater så en "vanlig adress " är ok. Om du ej kan ge det så nämn närmaste större ort.
Bra om vi hör av er så snart ni har möjlighet att svara!
Tack på förhand!
LACH

tombyske

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024

Så där, nu börjar vi se lite bilder igen! Är det den spanska IT suporten som hittat igen Er? Hoppas Ni gör lite vidare svängar i utforskningssyfte och tar kameran med!
icon12.gif
2727 Byske

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Tack för beskrivningen av campingen,det är alltid roligt att läsa om andra campingar,men gratis duschar,internet m.m?Du skrev ju att Du betalar 10€ per dygn.alla campingar har ju duschar,vi också i Bolnuevo och det ingår förståss i campingpriset:msn_wink:
Mvh Jan-E.

F

F.d. 7747

Guest

Hej.
Tack för beskrivningen av campingen,det är alltid roligt att läsa om andra campingar,men gratis duschar,internet m.m?Du skrev ju att Du betalar 10€ per dygn.alla campingar har ju duschar,vi också i Bolnuevo och det ingår förståss i campingpriset:msn_wink:
Mvh Jan-E.
:msn_wink: Hej Jan-E .
Vi kanske missförstår varandra en del , men så här är det priset här på campingen just nu för oss långliggare är 9€ per dygn inkl 6 kw el , efter den första sept tror jag att det sas kommer priset att stiga till 10€ per dygn inkl 6kw el , finns en hel del campingar där ingen el alls ingår utan man betalar efter vad man förbrukar då ofta 0,35cent per kw , detsamma gäller här också om jag/vi får betala extra för allt el vi förbrukar över 6kw per dygn .

Beträffande internet så har inte alla campingar gratis internet inräknat i campingpriset vilket i en del fall kan bli en rätt så stor kostnad under månaden , det jag skrev om och vad som gäller i just Lo Monte är att du kan koppla upp dig gratis dygnet runt och ha en hygglig uppkoppling som klarar skyp , email och kolla in dagens svenska tidningar rätt hyfsat , vill du ha tillgång till sv.t och se på tvprogram som rapport mm. kan du köpa en uppkoppling som väsentligt ökar kraften i din dator för 20€ i månaden .

Jo då dom flesta campingar har nog fria duschar men tro mig eller inte jag har faktiskt besökt en del campingplatser där man får köpa poletter i receptionen för ett visst antal pengar för att få duscha och då är tiden begränsad till ett visst antal minuter som du har tillgång till varmvatten , alltså vad jag avsåg med fria duschar var duscha så länge du vill i varmt vatten utan att vara rädd att tiden löpt ut innan du sköljt ur dom sista shamppo resterna ur håret .

Hoppas att du nu fått en något så när vettig förklaring av vad jag menade i mitt tidigare inlägg .

Rulla lugnt !
RuneB

Marknaden i Sanpedro 30 jan 2012 032.JPG Marknaden i Sanpedro 30 jan 2012 016.JPG

Marknaden i Sanpedro 30 jan 2012 023.JPG

F

F.d. 55338

Guest

HEJ Rune med fru, om några veckor landar vi "troligtvis" hos er , nu är vi nere Torrox o ska ta en bit till söderut innan vi "vänder" norrut. För att landa ungf. ca:15/3 i St Pola då vår dotter med barn kommer dit. Sen ställer vi in kompassen mot Svedala, och sköna MAJ välkommen (nu kommer vi m.fl. hem) till dig! Ha det så bra alla SP-resenärer. Och rulla lungt som Rune säger. Hälsn . Lizzy o Ove. :mh4: :bock:.

F

F.d. 1649

Guest

Hej.
Jag vet nog hur det är på olika campingar,det är ju bara det att det finns inget "gratis"man betalar nog för allt på något sätt.Fortsätt skriva, Du skriver bra många fler kunde skriva från olika campingar.
Ha det bra Jan-E.:yes:

F

F.d. 7747

Guest

Hej.
Jag vet nog hur det är på olika campingar,det är ju bara det att det finns inget "gratis"man betalar nog för allt på något sätt.Fortsätt skriva, Du skriver bra många fler kunde skriva från olika campingar.
Ha det bra Jan-E.:yes:
:msn_angry:Tänk vad olika vi ser på saker och ting här i livet , för vissa är allt en kostnad , medan andra fortfarande kan tycka att det är gratis om någon te.x erbjuder dig att koppla upp dig på nätet för 0€ per dygn , kan ju hålla med om att i slutändan blir det kanske nog ändå en kostnad för datorn kostar ju en del att införskaffa , men å andra sidan alla har ju inte sådana behov och då behövs ju ingen dator heller , och då blev det ju nästan gratis i alla fall förutom då att man nötte på skorna en del när man gick för att fråga vad det kostar .
:bock:Rulla Lugnt .
RuneB

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7747

Guest

:msn_laugh: Hej igen , brukar ju inte vara en så flitig skribent , men när det nu diskuteras klubbar och klubbars olika verksamheter och målsättningar blev Jag/vi lite förbryllade för under veckans gång har det kommit allt fler engelska husbilar och en del husvagnar också för den delen , och nu är dom så många att flera av dom står 2 och 2 på en egentlig plats men som jag också skrev förut så är platserna här ganska stora så campingen godkänner detta arrangemang under deras träff .
Platserna dom står på är ju som jag förut skrev bokade av en engelsk husbilsklubb under hela året , så medlemmar i klubben har nästan alltid tillgång till en plats här , skulle det råka sig att någon plats står tom vid något tillfälle , så står klubben för den kostnaden gentemot campingen .
Medlemmarna betalar ju naturligtvis campingavgift precis som alla vi andra enda skillnaden är den att dom nästan alltid har tillgång till en plats , just nu har dom en större träff och då blev dom så många att hade dom inte kunnat stå 2 och 2 på många av platserna hade många inte kunnat delta i träffen .

Nog om detta , nu till något halt annat , trycket på campingen är stor och kön med bilar och vagnar som önskar få plats här under vintern 2012-13 är lång , så ett gäng tyskar har nu gjort ett uppgör där dom deponerar 1500€ per ekipage till campingen som nu under sommaren kommer att bygga ett antal nya platser , dom deponerade pengarna kommer att räknas av på deras hyreskostnader under den kommande vintern , varje plats kommer att bli 10gånger 12 meter för att rymma deras stora bilar släpvagnar och Smarten !

Så litet om vädret i stort vilket ju intresserar många , det är fortfarande nattkallt neråt +3 grader så en del gasol gör mna ju av med för , men det får man ta , för vi har ju väldigt soliga och fina dagar där tempen legat mellan +19-21 i skuggsidan på em. därför är det hellar inga problem att bestiga dom oftast nyladdade elcyklarna för att ta sig in till stan när men behöver div . förnödenheter .

Och som vanligt känns det som att det nyss var måndag och veckan skulle dra igång men vart tog mellandagarna vägen? det har ju hunnit bli fredag igen , och känner man då för det kan man gå bort till restaurangen ikväll för att äta en bit mat eller kanske bara ta en öl och lyssna till LO Montes egen flamencosångare som framträder där varje fredakväll .

Som vanligt rulla lugnt , så kanske vi både hörs och ses framledes .

:mh4:RuneB

div bilder Lo Monte 2012 -02-16 005.JPG div bilder Lo Monte 2012 -02-16 015.JPG

div bilder Lo Monte 2012 -02-16 029.JPG div bilder Lo Monte 2012 -02-16 026.JPG

div bilder Lo Monte 2012 -02-16 027.JPG div bilder Lo Monte 2012 -02-16 030.JPG

F

F.d. 29752

Guest

Hej och tack för fin information. Vi har och varit och tittat och kan verkligen hålla med Rune B, eftersom vi bor i hus inte långt ifrån campingen, närmare bestämt i Dehesa de Campoamor.

Rune, hur kan man titta på svensk TV över internet?

Behöver ni tanka, åk in på första macken till höger i San Pedro efter rondellen med båten, Navarro heter macken. Dom har förmodligen de lägsta priserna i hela landet. Idag kostade dieseln 1,279€ per liter. Själva tankar vi alltid där.

Soliga Hälsningar

Birgitta & Pehr
HBK nr 30

F

F.d. 7747

Guest

:bock:Hej och tack för upplysningen om macken i San Pedro , för att se svensk tv behöver du bara gå in på svt.se där finns en massa program att välja på men alla kan inte ses utanför sverige , på samma sätt kan du gå in på tv4 play , 3:an , 5:an osv .
Rulla lugnt .och lycka till med tvn.
RuneB

F

F.d. 53093

Guest

Hej Rune B skulle va kul att träffas, det var länge sedan.
Vi är nu i Santa Pola.
Vad har du för Koordinater på den camping som ni står på?
Kör vidare på måndag den 12/3.
Mvh Olle o Carina

F

F.d. 7747

Guest

:yes:Hej igen , ja så går då dagarna veckorna och månaderna , och här sitter jag som vanligt och njuter av livet , känner mig lite grand som Ferdinand visserligen har jag ingen korkek i min närhet men en och annan blomma att sniffa på finns ju alltid att tillgå.
Som sagt var dagarna rullar på och jag kan bara konstatera att det fötts en ny Estelle till världen sedan jag senast skrev , under samma vecka blev också jag morfar igen till en annan liten prinsesse som föddes i Linköping och redan nu har jag fått höra rykten om att hon kommer att utsese till Linköpings diskodrottning någon gång kring 2030 men då kanske inte jag får vara med på kröningen så jag får väl glädja mig lite i förskott .
andra noterbara saker är ju att Fredrik och Filippa flyttat isär men att han bor kvar på hennes adress av skatte skäl , Annie Lööf vill bli Sveriges nya järnlady och sänka alla ingångslöner med ca 25% samtidigt som hon har den högsta lönen av alla partiledare men så har hon ju heller aldrig än så länge provat på att gå till ett vanligt redan nu för många lågavlönat jobb , hockyn rullar på och undrar så här i min förskingring här bort i Solen om Skellefteå tar hem Vinnarbucklan i år .
Följer inläggen på HBK emellanåt och konstaterar att pajkastningen medlemmar emellan fortgår med jämna mellanrum när diskutionen om årsmötet och ordförandeskapet kommer upp .
Andra tråkigheter är ju alla dessa mord och andra oegentligheter som förekommer dagligdags och snart inte ens blir några större rubriker i kvällstidningarna .
Här i vår egen lilla vrå av världen känns det tryggt att sitta och iakta allt på lite avstånd och inte behöva vara en del av det , här är det besöken utifrån av gammla och nya bekanta som gäller , lite boul med goda vänner och grannar , en och anna tupplur i solen , lite god mat och kanske en kall öl vid väl valda tillfällen , lite Skip-Bo spel med goda vänner inför helgerna , mycket bättre än så kan ju egentligen inte livet vara om man får själv får välja .
Största problemet just nu är att inget varar för evigt och snart eller rättare sagt oc ca 1,5 månad är det dags att bryta upp igen och vända hemåt, men ska man vara ärlig visst blir det roligt att träffa barn och barnbarn , gammla vänner och bekanta innan det bär iväg hit igen mot hösten , om man nu får ha hälsan och förståndet i behåll .
Idag är det ju så vis bestämt att vi går in i något så fint som sommartid och det syns verkligen också här , dagarna blir längre träd och buskar börjar få musöron , och vi tillbringar allt mer tid ute i solen och värmen .
Nu veckan före på är det många tyskar mf.l som börjar söka sig hemåt men istället kommer ju campingen här att fyllas på med spanjorer som har säsongsplatser över sommaren .
Ja som ni ser inte lider vi någon nöd utan dagarna är i stort sätt bara en stor njutning som går alldeles för fort inte känns det som att det nu skulle vara snart 7 månader sen vi åkte från Skellefteå.
Sätter stopp här , kommer med nån liten rapport om livet innan avresan härifrån , sköt nu om er alla kända som okända och njut av sommartiden .
Rulla lungt
RuneB

Medeltids marknad mars 17 2012 003.JPGMedeltids marknad mars 17 2012 017.JPG

Medeltids marknad mars 17 2012 029.JPGMedeltids marknad mars 17 2012 031.JPG

Cykeltur i solen 20120318 008.JPGCykeltur i solen 20120318 012.JPG

Cykeltur i solen 20120318 023.JPGCykeltur i solen 20120318 027.JPG

Toppen