• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pil upp Swift och Pil ner Swift ....

Lasseboy

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Pil upp Swift och Pil ner Swift.. efter helgens tur med husbilen så blev jag lite irriterad på min fiat 130 multijet.
kör från Borås till Harge, sträckan mellan jönköping och avfart mot motala ligger jag i ca 95 km/h, bilen går bra och knappt 2000 varv, det blir många små backar eller lutning på vägen, trots att bilen inte tappar fart samt att det inte ens hörs att den jobbar mer så vill instrumentpanelen att jag ska växla ner till 5 an. jag gör det och direkt vill den att jag ska växla upp till 6 an igen.
Nån som följer dessa pilar upp o ner?

KM

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2025
Sv: Pil upp Swift och Pil ner Swift ....

Har aldrig brytt mig om det, jag växlar efter örat eller varvtal. skulle man gå efter pilarna så ibland skulle man behöva växla ner/upp på motorvägen också!

Toppen