• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Personnummer/skattenummer?

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025
:cool: Hej på er alla i klubben.

Jag är ingen pessimist av naturen,MEN men man kan ju undra?

Det jag vill beskriva med dessa rader är, vad är skillnaden mellan ett personnummer/skattenummer??

I Sverige av i dag verkar det som att det är bättre att ha ett skattenummer än ett personnummer.

Vart vill jag då komma??

Jo att vi har tillåtit att det har blivit legitimt att beskatta ALLA som har ett personnummer till den gräns som verkar vara bortom allt sunt förnuft.

Jag tycker att det borde vara så att man lever i detta land,med sunda skatter, inte att man beskattas för att man har ett personnummer som går att beskatta.

Jag kan möjligen ha fel, men om det är så? försök att leva utan ett personnummer / skattenummer.

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Personnummer/skattenummer?

Hej, Hasse.

För att minimera skatten så kan vi väl göra som de stora pojkarna o vissa politiker - mygla......

DS
ps
skall man ha TV-licens ? Oj, det hade jag ingen aaaaaniiiiing om.

ds

F

F.d. 4879

Guest

Det finns även organisationsnummer, dom är minst lika populära i det sammanhanget...

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jo grabbar och tjejer, det kan väl diskuteras, organissatonsnummer/Tv lisens.
Men det jag menar är om man LEVER idag i sverige?

Det jag menar med att leva i svergie, är om man slipper att bry sig OM man har så att det räcker till skatten?

Ett exempel är om man inte har en fastighet,som betecknas som en säkerhet vid ett eventuellt lån till en eventuell Husbil, men drömmen finns där ändå.

Ska då skatte- satserna formligen skena i väg, mot ett ouppnåligt mål?
Bensinskatt,Dieselskatt;fordonskatt;försäkringsskatt, milöskatt, mm.mm.

Jag kan inte se att man lever med ett perssonnummer, utan att staten upplever att man har ett skattenummer, som kan belastas så mycket det tåls!.

PS: jag uppmanar inte till skattetrotts, men lite mänsklig hänsyn borde man väl ta hänsyn till, trots att jorden KANSKE går under?????????????.

F

F.d. 11203

Guest

Hej
Jobbade hos en framtidsforskare som håller på med vatten,avlopp,vägar,bilar m.m. han påstog att vi lever billigt idag ??????
mvh deicer

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jo du deicer, det kan man höra att det är billigt i dag.

Men har det med den reella skattekraften att göra framledes??
Eller lever divisen att den som lever får se?????.

Toppen