• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Personbil-Cab.

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026
Min svåger har en bil med cab. och har problem med att den har blivit blekt i solen. Han har handlat inpregnering hos Mekonomen men det gjorde inte att Cabben blev mörkare. Finns det någon här på HBK:s "vi vet" sida som kan ge ett tips om vad han skall göra med sin cab. för att få den svart igen! Han har fått ett pris på en rekonditioneringsfirma men tycker att det är lite dyrt.
Ce-eN ! :confused:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Personbil-Cab.

Försök på tillbehörsfirmor för båtar. De brukar ha medel till kapell och sprayhoodar od.
Ha dé
//W

F

F.d. 11222

Guest
Sv: Personbil-Cab.

Beror väldigt mycket på vilket material, caben är gjord av. Oavsett rekommenderar jag inte kapellfärg/impregnering, brukar bli flammigt.
Jag skulle ta offerter från fler rekondfirmor (priser kan skilja väldigt mycket) alt bita i det sura och köpa en ny cab i ett mer väderbeständigt material.

Toppen