• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Permobil i husbil

F

F.d. 53358

Guest
bild180.jpg

bild182.jpg

bild185.jpg

bild183.jpg
Ernst 2169. Jag har fått ditt meddeland, men klarade inte av att få in bilderna, därför har jag lagt dem här.
Rampen är en Al durk 5-7mm L=1500 mm B=700 mm Kanterna är 60 mm höga. Jag har svetsat på två hakar, som krokar innanför luckan. Åk till någon stålhandlare och be dem klippa till och bocka upp en sådan plåt, om du inte kan få någon att svetsa hakarna kan du skruva fast spikbleck. Jag har skott ramp och lastutrymme med möbeltassar som är 100x100mm, självhäftande. Rampen har jag låst fast på sidan med en ögleskruv. Permobilen låser jag fast med spännband i lastkrokar som jag borrat fast genom en balk under bilen. När jag lastar och lossar permobilen, tar jag bort nackstöd och korg, lägger ner styret och ryggstöd. Då går den in precis. Man får vara väldigt försiktig med reglachen, så de inte hakar i armstöden, för då kan det gå väldigt fort in i bilen.
Behöver du mer information eller bilder skickar jag gärna, om jag får din mailadress.
Hälsningar Uno

Toppen