• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Permanent husbilsboende i Stockholm - men var kan man parkera billigt?

F

F.d. 22605

Guest
Hej!

Jag bor i Stockholm, och om ett par månader kommer jag att flytta ut ur mitt nuvarande boende för att sedan köpa och flytta in i en husbil.

Syftet är att använda husbilen som åretruntboende i Stockholm, så jag undrar om det är någon som vet var jag kan parkera utan att behöva betala runt 6000:- i månadsavgift, vilket är nästan lika dyrt som ett vanligt boende.

Någon som vet hur jag ska kunna stå tryggt och säkert någonstans med min framtida lilla åretrunthusbil? :)

Gärna så nära innerstaden som möjligt, eftersom både jobb och vänner finns där. :)

Tack på förhand för hjälpen!

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Permanent husbilsboende i Stockholm - men var kan man parkera billigt?

Vi har bott och arbetat i Stockholm i fem och ett halvt år. Under den tiden bodde vi i Husbilen på Ängby camping. Detta var till stor belåtenhet för vår del. Nära till centrum via tunnelbanan, bra service och framförallt billigt. Plats året om, el, sophämtning, kabeltv, tömma och fylla vatten, tillgång till tvättstuga och duschar för endast 4300 i månaden på årsbasis. Priset kanske har förändrats något (ring och kolla). Vi bor inte kvar eftersom vi blivit pensionärer och har flyttat till Laholm med vår husbil. Hade vi arbetet fortfarande hade vi sannolikt bott kvar på Ängby.

F

F.d. 22605

Guest

Tack för svaret. :)

Kanske kan man även komma undan lite billigare om man inte står på en campingplats varje dag i månaden.

Vet någon om det isåfall går att fricampa i Stockholm?

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Jag tror att dina önskemål är svåra att uppfylla i sthlm, jag tror faktiskt att det första rådet att ställa sig årsbasis på en camping kommer vara det lugnaste för skälen..

Fricampa innanför tullarna där det är gratis, tror nog att alla bilägare redan hade beslagtagit alla dessa platser..

Men spontant: Kaknästornet eller ut på djurgården kanske kan gå, men jag tror ändå att du blir bortkörd om du lyckas hitta något ställe för att mer eller mindre bosätta dig på..

Men hittar du något fint ställe så säg till så kanske vi blir grannar:spinny:

F

F.d. 22605

Guest

Tack för svaret. :)

Jo jag förstår att det kanske blir svårt, men jag är villig att ställa mig utanför tullarna och isåfall kanske ta moppen eller cykeln till jobbet.

Om någon känner till en bra campingplats eller fricampingområden innanför eller strax utanför tullarna i Stockholm så får ni gärna säga till. :)

Carl-Axel

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026

Hej, i Nacka vid Älta har vi en camping(den tillhör Stockholm kommun) ,vid Flatenbadet där många står året om, kanske lite speciella gäster men kolla där på nätet ,du kan nog hitta dom. Sommartid är det vackert överallt kan vara rätt märkt på vintern. Populär badplats under sommaren några 100 meter därifrån.
Här går bussar i närheten till stan eller tunnelbanan.

Hälsningar
Carl-Axel

F

F.d. 22605

Guest

Tack för alla svar. :)

Här kan man stå gratis 24-tim på Kärsön http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/318836
Busshållplats ca 500m + löparslingor om man är intresserad av det.

Bosse
Tyvärr kan jag inte se tråden då jag inte är HBK-medlem. Jag hade tänkt bli detta först när jag köper min första bil, så skulle du kunna delge informationen i denna diskussionstråd istället?

Tack igen.

H

hcarlsson1956

Guest

Ingarö havscamping finns och där kan man stå över sommaren i alla fall. Kolla på nätet så hittar du säkert nåt.

F

F.d. 50069

Guest

Förr så bodde vi på Bredängs Camping när vi var på jobb i Stockholm fast hur det är idag vet jag inte.
Men det låg rätt fint till med kolektivtrafik och handel har jag för mig.

Men det kanske är kass idag.....

Toppen