• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Permanent boende????

F

F.d. 53314

Guest
Vi är på väg mot pensionen och funderar på att sälja huset och bosätta oss i husbilen. Vi efterlyser argument för och emot från er som har erfarenhet av att bo permanent i er husbil - ni förstår att vi velar fram och tillbaka :).

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Permanent boende????

Skatteverket vill ha en bostadsadress. Även försäkringsbolag och dyl. Ni kanske kan skriva er hos anhöriga?

F

F.d. 29925

Guest

Ett stort och svårt beslut.
Jag skulle nog testa hur en så stor förändring skulle funka genom att exempelvis testa under ett års tid.
Skulle nog behålla huset, kanske uthyrd, under tiden. Alternativt ha en liten lägenhet att falla tillbaka på ifall det inte blir som man har hoppats.

Huzbilen

HBK Medlem
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2025

Vi flyttade ut i husbilen i maj och trivs mycket bra. Skatteverket har skrivet oss hos vår dotter då vi har posten dit, men i deras beslut står det att vi inte bor där utan på sommaren åker vi runt i Sverige och på vintern är vi i södra europa. Man måste kolla hur det är med försäkringar för olika saker.

Örjan

Toppen