• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Permanent boende.......

F

F.d. 2702

Guest
Hej. första inlägget här blir enl följande.....
eller.. kanske en kort presentation.. Är 36år. pluggar till sjöingenjör. har bestämt mig för att köpa en husbil för att slippa de höga boendekostnaderna... håller på att sälja min segelbåt o funderar nu på vilken typ av bil jag ska köpa...
tänkte att handla i tyskland.. (har tidigare köpt bilar där)
pris max 35000 euro.

tittar på Concorde och tycker de är mycket lockande..
men inser att man får som mest en -99 för dessa pengar medens man kan få en -08 av annat märke..

så vad anser ni?

vilken skall man köpa om man vill bo året runt i? har bostad i syd frankrike där jag e över sommar o jul.. men då vill man kanske ta med bilen (stor motor).. men övrig tid så e de husbil som e tanken.. kom gärna med tipps....

(som sjöingenjör e man ganska praktiskt lagd o kan fixa det mesta. så solceller, vindgeneratorer, värme o el försörjning är inga problem att konstruera o modifiera...)

hälsningar
/Fredrik

Senast redigerad av en moderator:

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Permanent boende.......

Du har tydligen mycket koll redan!
Vi andvänder våran bil hela året så den har blev en Nissman, men inte som året runt bostad.
Du hittar säkert vad du tycker är bäst
Lycka till
Skoogis

Toppen