• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Perkolator

F

F.d. 12122

Guest
Vi var ute och seglade i Karibien för några veckor sedan. På båten fanns en fantastiskt bra perkolator som man ställde direkt på gasspisen i båten för att koka kaffe. Vi har förgäves letat efter en liknande här hemma för att ha i husbilen, men det verkar inte vara nån som säljer dom här.
Finns det någon som har ett tips om var man kan finna en liknande?
Tacksam för alla tips!

/Göran

Bilagor

• percolator.jpg
    percolator.jpg
    3,7 KB · Visningar: 464
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Perkolator

Jag såg en på loppis här. Den var visserligen i aluminium och inte lika snygg men kostade nog bara någon tia eller två.

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Jag har ett projekt på gång att modifiera en vanlig 230v perkulator, som elementet är kass på, för gasollågan. Egentligen är det för tidigt att reovisa något resultat än, för det första försöket "skräpade" sig, som svärmor skulle sagt. - Tanken är att slipa ner "kulan" underifrån och sätta en skärmplåt så mesta värmen hamnar just i "kulan" så vattnet kokar där och perkultionen startar!
Om det hela lyckas kommer jag nog höra av mig här, annars får vi se. !!!!

// Götre J

F

F.d. 12122

Guest

Tack för ditt svar BerndtMgn. Jag har också Googlat, i flera timmar faktiskt, men så fort man hittar en webshop som säljer och lägger en i varukorgen för att checka ut så får man ett meddelande att leverans bara kan ske till USA och Kanada. Det jag letar efter är nån som kan leverera till sverige till rimligt pris. I USA kostar dom ca 20 USD. Faktiskt hittade jag en engelsk site som kunde leverera, men vid utcheckning så skulle dom ha 48 EUR i frakt och det står ju inte i rimlig proportion till priset för varan.
Kaffet blir kanonbra i denna perkolator så jag söker vidare.
/Göran

Senast redigerad av en moderator:
Toppen