• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pepparkaksgubbar förbjuds i luciatåget

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 9344

Guest
Sv: Pepparkaksgubbar förbjuds i luciatåget

Nej Eva o Hasse det var inget missförstånd. När nyheten kom ut i kvällspressen var man tvungen att fixa till det med en efterhandskonstruktion för att rädda ansiktet.

Stämmer nog bra med sanningen. Sedan detta med att "Lärarna och barnen" har bestämt att det inte skall var några Pepparkaksånger, hur mycket har barnen "bestämt" i det:wideeyed:

Ynkligare sätt att försöka komma undan går knappast att finna.
Frågan är kanske vad är det för människor som skall forma vår framtid, våra barn.
Kommer de från en annan planet eller vad är det frågan om.

Är det en kvalifikation att var mot våra traditioner för att bli antagen/anställd som Lärare:confused:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Man får inte säga neger idag. Negerbollarna har fått andra namn. Men kvinnliga negrer får man kalla negresser. Logik i detta?

Jappe

F

F.d. 17667

Guest

Finns det inte någon moderator som kan avsluta denna typ av forumtråd. Jag hade verkligen inte förväntat mig finna denna typ av diskussioner i en husbilsklubb.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

"Av hänsyn till muslimer så ska vi inte ha julskinka på julbordet.
Av hänsyn till "mörkhyade" så tar vi bort peppakakorna och brunkålen.
Av hänsyn till vänsterpolitiker tar vi bort rödkålen.
Av hänsyn till veganer så tar vi bort alla köttprodukter på julbordet.
Nu sitter jag här med en brysselkål... Nej vänta, den tar vi bort med så brysslarna inte blir förbannade med...

Så nu sitter jag här med nudlar och hoppas att asiaterna tycker det är ok med mitt julbord.
... Nej där rök det med.
Av hänsyn till judar och andra av annan tro så fick jag inte ens det...
Välkommen till Sveriges Julfirande 2012!"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen