• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pension vid 75, eller bemanningsföretag ???

Status
Stängd för vidare inlägg.

goldfinger

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
En reflektion av verkligheten efter Reinfeldts pensionsuttalande om pension vid 75. Varför är det så många pensionärer med hantverksinriktad yrkeskunskap som är villiga att arbeta för bemanningsföretag, så kallade Pensionärspooler och Veteranpooler, där dom konkurrerar om arbetsuppgifter med andra företag och hantverkare som inte har förmånen av att uppbära pension, detta om dom är så trötta och utslitna??? Finns det kanske också lite dubbelmoral hos svenska folket. Får man skit för denna fråga månne???

:msn_wink:

F

F.d. 13050

Guest
Sv: Pension vid 75, eller bemanningsföretag ???

egna företagare har som regel väldigt låg pension pga att dom alltid tagit ut så lite lön som möjligt och det är i huvudsak hantverkare.(det svider att ta ut lön) och märks på pension. Det är vådan av att kunna bestämma sin egen inkomst. Den sista bokslutsdipositionen som görs är löneuttag, reklamkläder och annat roligt är trevligare just då.

F

F.d. 29925

Guest

De måste ta chansen att tjäna lite extrakulor för att kompensera för straffbeskattningen av pensionen.
För övrigt ligger nog de mest akuta problemen i en alltför hög ungdomsarbetslöhet.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

De måste ta chansen att tjäna lite extrakulor för att kompensera för straffbeskattningen av pensionen.
För övrigt ligger nog de mest akuta problemen i en alltför hög ungdomsarbetslöhet.

Jag tror inte att det är tillåtet att diskutera politik men någon straffbeskattning av pensionen har jag aldrig hört talas om. Om du åsyftar jobbskatteavdraget så är det till för att få så många som möjligt ut i arbetslivet som i sin tur gagnar oss pensionärer. Det var en av orsakerna som gjorde att pensionen i år kunde höjas med 5-600 kr.

Sussie o Bernt

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
244
Medlemskap
2025

Jag tror inte att det är tillåtet att diskutera politik men någon straffbeskattning av pensionen har jag aldrig hört talas om. Om du åsyftar jobbskatteavdraget så är det till för att få så många som möjligt ut i arbetslivet som i sin tur gagnar oss pensionärer. Det var en av orsakerna som gjorde att pensionen i år kunde höjas med 5-600 kr.

Och vem har sagt det???????

Bernt

F

F.d. 11293

Guest

risken finns att man i framtiden får "vamfa" att mormor får stanna hemma från jobbet för vård av morfar
:msn_wink:

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen