• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pensionärer?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Pensionärer?

I Australia finnes det et begrep "grey nomades" - grå nomader som brukes om godt voksne husbilsreisende. Mange har ikke stor nok pensjon og sper på med litt strøjobber av mange slag, andre hjelper til med festivaler rundt i landet - og slipper deltageravgiften på disse.

Vi som stort sett lever i våre husbiler er en moderne form for nomader, med eller uten en fast adress.

F

F.d. 55334

Guest

Man tror ju inte det är sant,'
återigen, återigen, återigen
samma gläfs från nå´n som ett inlägg eller en tråd inte passar.

"Under Markisen Här snackar vi om vad som helst och har det gemytligt."

Om du bara ogillar att någon vågar häva upp sin röst i ett ämne du inte gillar - LÄS INTE - SABLA INTE NER PÅ - nästa gång är det kanske din tur.

Ha det gott!
Agneta W :)

F

F.d. 53498

Guest

Skäms på dig Håkan.

Sånt här snack pysslar vi inte med här på klubben. Alla har rätt att framföra sina idéer och ingen har rätt att trampa på dessa. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX..............

Lika illa uttryckt som den anmärkningen avser/ HBK-web

Senast redigerad av en moderator:

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Jag är "människa".
Tror att det krävs en viss eftertanke för att förstå mitt budskap i ett tidigare inlägg.
Handlar alltså inte om att en grupp är bättre eller sämre än någon annan utan om det tokiga i att koppla sin "identitet" till den.
Vi är alla lika.

Hej igen isfiskarn. Glad att jag missbedömde din bitterhet. :)

Däremot håller jag fortfarande inte med om att vi är lika. Jag har jobbat med människor i hela mitt liv och det finns inte två som är lika. Det är ju den mångfald som berikar livet! Sedan kan vi ha en del tillhörigheter beroende på ex ålder, yrke, livssituation, sexuell läggning, fritidsintrsse, mm, men det är ju något vi själv väljer att framhålla. Det är väl inget negativt i det?

F

F.d. 4927

Guest

Hej igen isfiskarn. Glad att jag missbedömde din bitterhet. :)

Däremot håller jag fortfarande inte med om att vi är lika. Jag har jobbat med människor i hela mitt liv och det finns inte två som är lika. Det är ju den mångfald som berikar livet! Sedan kan vi ha en del tillhörigheter beroende på ex ålder, yrke, livssituation, sexuell läggning, fritidsintrsse, mm, men det är ju något vi själv väljer att framhålla. Det är väl inget negativt i det?
Jag tror att Isfiskarn menade att vi är alla lika mycket värda. :)

Lasse

Toppen