• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Penny

F

F.d. 22252

Guest
Tittat på tvreklamen?
Alla de där bolagen är väl bara för att förvirra folk att det finns en konkurrens och billigare priser, tre telia telenor tele2 är väl egentligen de enda näten alla andra säljer väl bara åt dem. tre finns ju i danmark medan de andra samarbetar om master och nät och det är tur det annars skulle det bli en hel skog.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Ja, förvirrad kan man bli för mindre, idag finns det fristående bolag i flera av näten, inte helt ovanligt bland företagsabb.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Her nede har vi noen få store netverk på 4G (og 5G). Men de fleste benytter virtuelle leverandører som leier seg inn på et av de 3 største. Selv benytter jeg ALDI som benytter Telstra (vår parallell til Telia). G har det billigste som gir 3 GB data og fri telefon og sms innelands. Selv har jeg en eldre avtale med 5 GB i måneden, begge med sparing av ubenyttet data på mobilen. Selv har jeg over 100 GB tilgjengelig. Datter har en litt dyrere avtal som og gir fri telefon til endel land og 100 min til noen andre sammen med 8 GB i måneden hun har nå over 300GB tilgjengelig. I huset har vi Fixed Wireless fra NBN - et stalig bolag som skulle bygge ut fibernet over hele landet, men regjeringsskifte endret det til Mixed teknologi og masse problemer.
 
Toppen