• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pengar från nätskurkarna

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Ny generös taktik hos nätbedragarna. Den här vill sätta in pengar på mitt konto men jag tror inte jag vågar mig på att öppna bifogad fil. Det tråkiga är att några antagligen åker dit på sådana här "gåvor".

Från:
Lucas Haney

Till:
jappe

Dear jappe,

Please find attached your Remittance Details for the funds that will be deposited to your bank account on March 28th.

Best Wishes,
Lucas Haney
Vice President of Sales Marketing

Bifogade filer:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Pengar från nätskurkarna

Om du öppnar filen med en PC är risken stor att din dator krypteras och låses och att det därefter krävs en lösensumma i bitcoin (kan inte spåras) för att låsas upp.

Jag har inte sett någon uppgift på att skurkarna lyckats låsa en iPad.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det finns kanske många uppgifter som du inte har sett.

T.o.m. FBI har ju lackats hacka sig in i en iPhone.

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jo, det går att låsa och låsa upp en iPad med appen Hitta iPhone/iPad men då måste man känna till både Apple-id och lösenord.
Det gäller alltså att hitta på ett säkert lösenord!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Det räckte nog med att FBI och andra statliga institutioner i USA hotade med att köpa Samsung i stället för Apples produkter i fortsättningen om inte Apple hjälpte till med att låsa upp den här iPhonen, tror jag.

Hemligt avtal givetvis. :cool:

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om FBI løftet minnebrikkene ut av telefonen så kunne de lett bruke en dator med kryptoanalys verktøy og hente ut hovednøkkelen slik at resten av minne kan dekodes. Algoritmen for kryptering an nøkkellageret finnes på hacker sites, men det krever endel spesial hardware for å komme til minnet fysisk fra andre maskiner. Videre krypto finnes sikkert og ute på nettet - men det trengs ikke, det FBI trengte først var å komme rundt IOS sin selvdestruksjon av nøkkelminne. Deretter kunne de sette dette minnet inn igjen og bruke brukerens eget løsenord som er funnet av den eksterne datoren. En slik løsning er mye raskere enn den bakdøren de ville ha fra Apple.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nytt försök. Det börjar bli tjatigt nu.

Dear jappe,

Many thanks for your card payment. Please find payment confirmation attached below.

Should you have any queries, please do not hesitate to contact Credit Control Team.

Best regards
Byron Ramsey
Vice President of Sales Marketing

Bifogade filer:

F

F.d. 29925

Guest

Varför sätter aldrig andra in pengar på mitt konto.:twitcy:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Idag fick jag ett fint erbjudande från GlobalDealsNow! En st. Samsung S7 för en krona. Kruxet är att dom vill ha 549 kr i månaden tills jag säger upp abonnemanget. Det går också att säga upp abonnemanget under prövotiden 5 dagar dock först efter 2 dygn.

Jag har för mig att jag har nappat på ett liknande erbjudande för en del år sedan och att det den gången var ett riktigt Sisyfosjobb att komma ur åtagandet.

Någon som känner till om det är möjligt att komma åt nallen utan allt för mycket krångel?

Jappe

Senast ändrad:

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025

Idag fick jag ett fint erbjudande från GlobalDealsNow! En st. Samsung S7 för en krona. Kruxet är att dom vill ha 549 kr i månaden tills jag säger upp abonnemanget. Det går också att säga upp abonnemanget under prövotiden 5 dagar dock först efter 2 dygn.

Jag har för mig att jag har nappat på ett liknande erbjudande för en del år sedan och att det den gången var ett riktigt Sisyfosjobb att komma ur åtagandet.

Någon som känner till om det är möjligt att komma åt nallen utan allt för mycket krångel?

Jappe

Finger weg!

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Det är nog därför du får dessa mail, att du svarat en gång i tiden, de sprider din epostadress som maskrosfrön.
Sen börjar jobbet att markera typ såna här mail som spam. :(

normalt hamnar allt sånt här i ett ordinärt spamfilter, och man slipper se dem.

Svärmor är överöst med spam, hon går på det mesta :p

F

F.d. 14324

Guest

Jappe

Med sunt förnuft inkopplat tror jag det blir absolut minst krångel och dessutom billigare att du helt enkelt går till en butik och köper telefonen där!
Mellan raderna: Lärde du dig ingenting förra gången?
mvh jocke

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag gick naturligtvis inte på det. Jag undrade bara om det finns någon här som har lyckats gå med vinst med ett sådant företag.
Mellan raderna, Sjöberg! Jovisst gjorde jag det.

Jappe

Toppen