H
hianders
Guest
Lite off topic men jag vill bara berätta vad vi såg i fredags och igår söndag vid festivalen i Borlänge. På fredagen var det så mycket folk och tält tält och åter tält. En del husvagnar och husbilar såg vi också på den s k campingen. Fint väder och folk överallt på stan.
På söndag e m när vi for tillbaka samma väg söderut såg det lite annorlunda ut. Massor av tält kvar som man bara lämnar och inte tar med sig samt skräp skräp skräp....... Vi såg nog minst fem stora maskiner som bara makade ihop allt skräp och tält till stora högar som sen skulle forslas bort.
Vi pratar om säkerhetsavstånd för husbilar men tälten stod ju packade som "sillar" och hade något hänt så fasar jag för vad som kunde ha blivit.
Fascinerande att man kan åstadkomma så mycket skräp på några dagar!
fru hianders/Inger
På söndag e m när vi for tillbaka samma väg söderut såg det lite annorlunda ut. Massor av tält kvar som man bara lämnar och inte tar med sig samt skräp skräp skräp....... Vi såg nog minst fem stora maskiner som bara makade ihop allt skräp och tält till stora högar som sen skulle forslas bort.
Vi pratar om säkerhetsavstånd för husbilar men tälten stod ju packade som "sillar" och hade något hänt så fasar jag för vad som kunde ha blivit.
Fascinerande att man kan åstadkomma så mycket skräp på några dagar!
fru hianders/Inger