• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Passa dig för Olofsbo, om du har en ful husbil

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Passa dig för Olofsbo, om du har en ful husbil

Ännu en anledning till att fricampa!

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag läste artikeln också det är ju inte klokt ,synd om barnen som var med.

A.son

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
597
Medlemskap
2024

Tycker i sig inte att det är så märkvärdigt neka plats då man inte följt de regler som finns. Hur skall campingägare veta att vagnen är godkänd i en besiktning när man inte ens bemödat sig med att sätta på skattemärket. Det handlar ju om säkerhet för de andra campinggästerna beträffande gasolanläggningen. Alla vet ju vad som kan hända om inte detta fungerar. Om nu även vagnen ser "skabbig" så kan man ju faktiskt fundera börja fundera på om verkligen allt är ok. Tycker mer att det låter som om de ville testa gränserna med tanke på att man vänt sig till diskrimineringsombudsmannen direkt. Tanken kanske var att få ut ersättning istället för att campa dvs. betala av en del husvagnen. Vem vet , vem vet, alla får ju som sagt göra som de vill. Vill man ha en skabbig husvagn så är det väl OK men då får man väl också var beredd att visa att vagnen uppfyller säkerheten och vill inte en camingägare ge plats så är väl det också OK tycker jag om man anser att säkerheten kan ifrågasättas. Givande och tagande så att säga men där säkerheten framför allt skall gälla.

Senast ändrad:
F

F.d. 2069

Guest

Jag tyckte campingen agerade helt rätt, jag skulle inte vilja ha gäster som inte vårdar sin egen utrustning om jag drev en camping, av egen erfarenhet så brukar dessa individer sällan bry sig om andras och den gemensamma utrustningen heller.
Jag har sett massor av gamla och samtidigt välvårdade husvagnar/husbilar på campingar, bara för att vagnen är gammal ska man inte sluta sköta om den.
Deras vagn såg verkligen otroligt slarvig och vanvårdad ut.

Jag tycker också synd om barnen, men mest för att de har sådana (som jag uppfattar det) slarviga och nonchalanta föräldrar som springer till kvällstidningar och myndigheter och beklagar sig över att de blir diskriminerade p.g.a sin ovårdade utrustning.

Samma sak gäller ju på krogar/restauranger/hotel mm, är man inte välvårdad så får man oftast nobben.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Fakta verkar vara att det saknades skattekvitto. Det betyder olaglig körning till campingen. Helt klart så ska dom inte in på campingen.
Allt annat skriverier om ful vagn och att skatten var betald blir helt ointressant. Låter bara som snyft.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Håkan J
När du ställer på din bil över internet så skriver man ut ett kvitto på att man har ställt på fordonet.Skall vara med på färden.Finns att läsa på vv.se På lokalradion framkommer det
att kvittot fanns med.
HaDe Hasse

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Javisst är det så men framgår det av texten att utskriften fanns?

F

F.d. 3581

Guest

Skattemärkets vara eller inte vara borde inte utgöra underlag för denna form av grov kränkning.
Campingägaren har väl knappast mandat att agera skattepolis.
Det är väl fortfarande en polisiär uppgift.
Däremot skall man kan bli nekad tillträde om vagnägaren inte kan uppvisa giltigt besiktningsintyg avseende bla gasolanläggningen, om så personalen kräver.

Säkerheten på campingen måste självfallet alltid gå i första rummet.

Hälsningar från en som aldrig tvättar sin husbil, med risk för att bli nobbad på Olofsbo Camping.

F

F.d. 3581

Guest

Eva
Om det stämmer som du säger så är det ju för j-vligt. Jag skulle blivit urförbannad...

Tala om kränkande särbehandling.....

Mvh
Dag
ps
hälsa Hasse och tala om att jag övernattade utanför Eurostop i Örebro för nån vecka sedan - och vad fann jag inne på Ica Maxi som kvällsmat.
Jo, Robertsson...Mums
ds

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Var det som ni skriver att det bara var för att den såg illa ut så håller jag med.

Då var det för jävligt.

F

F.d. 11791

Guest

alla campingplatser jag varit på har formligen svämmat över av säsongscampande husvagnar och villa vagnar som ser ut att ha stått på samma ställe i många år och förmodligen inte varit på bilprovningen på länge eller aldrig, vilket i och för sig inte har någon betydelse då bilprovningens provtryckning av gasolsystemet är helt odugligt , 3 hg är väl ingen provtryckning, 1,5 kg är det mista man ska belasta gasolsystemet med för att testa slangar, rör och kopplingar. hej svejs

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

1,5kg på en 30mbar anläggning??

Ja, har inget gått sönder tidigare så lär det bli då.

Man provtrycker inte mot huvudkranarna utan mot förbrukarnas tändsäkring för att se att dom fungerar om lågan slocknar.

F

F.d. 273

Guest

Här är deras länk, till hemsidan!
www.camping.se-Olofsbo Camping
Olofsbo Camping - Hem

Caravan Club/SCR camping.
Inez o Lars-Erik Karlsson driver stället.
Stephan

Caravan Club Camping gränsar till Olofsbo Camping ! Är uppgiften att Inez o Lars-Erik driver CC-campingen korrekt ?
CC-campingen tillhör Hallandssektionen av Caravan Club och annonseras på CC:s hemsida under campingplatser med just texten "gränsar till....."

// Alf

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Olofsbo camping drivs av Inez och Lars-Erik Karlsson och de har inte något med CC-campingen att göra. Den ägs och drivs av Caravan club, Hallandssektionen. Helt rätt att de båda campingarna ligger alldeles intill varandra, dvs gränsar mot varandra. Däremot vet jag att CC-campingen vid några tillfällen hänvisat campare till "Karlssons camping" då CC-campingen varit fullbelagd. Gott samarbete med andra ord.

F

F.d. 1520

Guest

Med risk för att bli utbuad,måste jag erkänna att vi drar öronen åt oss om vi ser skabbiga vagnar på en camping. Likadant när man kommer till en stor parkering så ställer vi oss hellre brevid en ny bil än en gammal,pga att man tror att man är räddare om en ny bil än en gammal.kanske lite förutfattad mening?! men jag är väldigt rädd om min bil och vill inte ha en dörr uppslängd i sidan på den.(Vad har arbetarklass med saken att göra?????)
MVH ML

I

Iveco 35

Guest

Akta dig,det kan komma en gammal bil när den nya har kört.Mvh Olle.

Toppen