• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pass tillNorge

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
En bekant sa att man numera måste ha pass för att köra in i Norge.
Har någon varit där nyligen som kan bekräfta detta?

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
Sv: Pass tillNorge

Vi var en sväng i Norge förra helgen
åkte in via Storlien inte en enda tullare där.
Men jag har hört att man skall ha passet med sig.

Roffe

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Min fru jobbar i Trysil. Hon kör flera dagar i veckan över gränsen vid Tullstationen i Östby. Det ska gå lika bra med en giltig legitimation typ körkort, men hon har aldrig behövt visa något på denna tid som kravet har varit. Detta gäller naturligtvis även för norrmännen när dom ska in i Sverige från Norge att de ska visa legitimation eller pass.

F

F.d. 55397

Guest

Passunionen gäller, men Sverige, liksom andra Schengen länder, har på förekommen anledning pass/ID kontroller vid inresa. Är inte lika hård vid Norska gränsen som vid södra gränserna.

Så ta med leg

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Det är nog bäst att ta med passet. Vanligt leg säger inget om medborgarskap om det inte är ett nationellt id-kort utfärdat av polisen.

Toppen